Målat idag

Idag har vi haft härligt vårväder. Efter att ha tillbringat fm ute med att kratta löv och fixat på tomten så åkte sambon på fotbollsmatch. När lillasyster somnat i vagnen passade jag och storasyster på att måla ute på altanen.
Jag har visat tidigare att jag köpt bokstäver från Panduro. Storasyster har sedan länge de monterade på sin vägg samt döskallar i mdf på sina garderober (minns ni?). Men lillasyster har tålmodigt fått vänta på sina. Mammas entusiasm, ork och lust kom liksom av sig. Men så idag blev det i alla fall gjort.

392948-145

Tilde (som lillasyster heter, kanske ni listat ut av bokstäverna här ovan *ler*) har sedan en tid sitt rum på övervåningen. Men det är inte så lyckat på dagtid att alla leksakerna är uppe. Visst har vi en del här nere också men merparten av grejerna är uppe. Vi disskuterade kring hur vi skulle göra med detta innan hon fick det rummet. Det som avgjorde var att vi ville vara säkra på att höra henne på natten då hon vaknar (har ju bara 2 sovrum uppe). Nere har vi två identiska rum varav ett är storasysters och ett är data/gästrum. Nu har vi bestämt att Tilde ska få datarummet. Då har tjejerna likadana rum alldeles intill varandra. De kan röra sig fritt bland alla leksakerna. Det känns så rätt. Däremot kommer Tilde att få ha sin säng kvar på övervåningen en tid (i det som då blir data/gästrum). Så nu har jag ett nytt projekt framför mig. Och barnrum som är såååå kul!



Tapeten är redan beställd och ska komma till veckan. Det blev tapeten Kaspar från Sanberg, i rosa då förstås. Det blir fond och resterande väggar blir vita. Gammelrosa paneler har också redan inhandlats och en vit lampa från Markslöjd till fönstret. Möbler har hon redan dock funderar vi på om vi ska köpa henne en vanlig säng redan som får stå i rummet. Bra att ha när det ska läsas sagor osv. Är lite sugen på Hemnes från Ikea.
Så nu kliar det i fingrarna att dra igång med väggarna. Och datarummet som det ser ut idag är hemskt så ingen är gladare än jag för detta!

Avslutar med en repris från storasysters rum. Idag målades den sista döskallen som ska upp på den mellersta garderoben.


Kommentarer
Postat av: mamma

Bra att ni gör alla
större förändringar medan du är mamma ledig , sen hinner/ orkar
ni nog inte göra så mycket sådant .../ Kram

2008-04-06 @ 09:45:28
Postat av: Jennie

Det kommer att bli superfint. Gillar tapeten otroligt mycket.
Stprasysters rum är rena drömmen, tapet, bokstäver, döskallar.
Ha de gott!

2008-04-06 @ 11:42:27
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com
Postat av: Monika

Vilket fint barnrum. Gillar döskalletapeten. Vi funderar oxå på att få till i lillans rum, ska bli såsmåningom. Vilket häftigt sängbord.Var kan man få tag på den hyllan? Ha det bra!

2008-04-06 @ 15:22:31
URL: http://monnell.blogg.se
Postat av: Jennie

Shit va barnen bytar rum hela tiden, så där kan ni ju inte fortsätta. Nu får ni bestämma er. *skratt*

Den där sängen är jättefin, den ska Malva få, vi fick bara inte med den i bilen nu när vi var på Ikea. Så det får bli nästa gång.

2008-04-06 @ 21:56:05
Postat av: Anna

Vad gullig du är som tänker på oss och husletandet! :-) I går var vi och kikade på ett hus som var ljust och trevligt och som hade en riktigt öppen planlösning, men så krävs det lite renovering i köket.
I dag skulle sambon åka och kika på ett till hus efter jobbet, så snart bara snurrar det av hus i mitt huvud.


Jag tror det kommer att bli jättebra med dina flickors rum bredvid varandra och att storasysters rum är superfint vet du redan att jag tycker ;-) Alla tre bilderna på tapet, lampa och säng tror jag skulle bli riktigt bra val. Kanske jag kan sno en och annan idé framöver när jag har två små sessors rum som ska fixas?!

Ha en bra början på veckan! KRAM

2008-04-07 @ 14:45:29
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Jeanethe

Hej!
Ja du Jenny vi har också bytt rum här flera gånger innan alla hamnade där dom skulle:-) ja du har ju följt oss genom åren. Nu har alla hittat sina rum och vi är kanon nöjda med det. Skulle bara vilja ha mer pengar till att köpa Gry en säng och ett skrivbord(se Grys blogg). Sen vill jag ha ny möbel i stora rummet osv. Kolla bilderna på bloggen. Lycka till med era rum. Novas rum är så himla fint.

Kram.

2008-04-07 @ 16:58:56
Postat av: Pysselprinsessan

Det kommer bli superfint! Den tapeten är ju underbar! Vad fint med de rosa dödskallarna hos storasyster! Coolt! ;)
Kram

2008-04-08 @ 07:37:40
URL: http://pysslamera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0