Världens bästa svärmor...

En hel vecka har passerat sen jag bloggade sist. Hur gick tiden så fort? Det var nog det härliga vädret som gjorde att man var ute så mycket, att barnen kom i säng mycket senare och att jag kort och gott inte haft så mycket att blogga om...

I helgen firade vi sambon som hade födelsedag. Svärföräldrarna kom på besök och med dem kom också en nya kruka med vårblommor till entrén, en matta till lillasysters rum, present till barnen och givetvis present till födelsedagsbarnet!

image183

Svärmor sydde nu panellängder av det turkosa tyget jag tjatat om här i flera inlägg innan. Hon är så himla duktig och de blev jättefina! Men istället för att ha dem i vardagsrummet som jag planerat (känner mig nöjd med det gröna där för tillfället) så hamnade dem i köket och det känns helt rätt.

image181
Tyvärr var det lite väl mörkt när jag fotade, men ni ser tyget och gardinen i alla fall.

Att lillasyster fick en matta till sitt nya rum var helt oväntat men oj så roligt! Jag blev så himla glad. Svärmor har vävt den alldeles själv och den är sååå fin. Älskar färgerna! Den kommer att bli pricken över i:et då hennes rum får tre vita väggar och fonväggen i rosa.

392948-180

Och just det, svärfar är toppen han med. Han har hjälpt oss med deklarationen och det var guld värt. Sen behöver de inte "prestera" för att vara toppen, det är dom i alla fall! Jag har haft riktigt tur där! =)

Kommentarer
Postat av: Pysselprinsessan

Det blev riktigt fint! Rätt val att ha dem i köket tycker jag!
Å jag känner igen mig, ibland rinner verkligen tiden iväg!
Kramar

2008-04-28 @ 22:25:28
URL: http://pysslamera.blogg.se
Postat av: Anna

Vilka snälla svärisar du verkar ha! :-) Gardinerna blev jättefina i köket och än en gång måste jag säga hur himla fint tyget är. Mattan som lillasyster fick var verkligen jätteläcker och det är ju särskilt kul att hennes farmor vävt den.

Ha en fortsatt bra vecka med valborgsfirande och härligt vårväder! KRAM

2008-04-29 @ 11:49:51
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Mormor o Morfar

Det blev kanonfint med gardinerna i köket...tacksamt att få så mycket hjälp av svärfars när de är på besök. Hoppas ni får fortsatt bra väder

2008-04-29 @ 17:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0