Mera hall-tankar

image107

Jag har ju pratat om vår hall tidigare. Att den behöver nya tapeter osv. Här får ni se hur den ser ut idag. En ny spegel ska till ovanför byrån då den vi har är alldeles för stor och inte heller i samma träslag som de övriga möblerna. Där fåtöljen står idag stod min gamla furu-skänk innan (därav placeringen av lampan som hänger på väggen). Jag trodde för övrigt att jag hittat den perfekta möbeln till de platsen, hos Haléns av alla ställen. Ett sideboard i ek som var mindre än alla övriga jag hittat som skulle passa perfekt. Men så när jag bestämt mig så finns den inte i ek längre. Det är väl så typiskt... Nu måste jag leta vidare!

Vi har också funderat på att lägga klinker en bit på golvet vid dörren. Så att skohylla och alla blöta och smutsiga skor hamnar på klinkerplattorna när man kliver in genom dörren.
Vill ha en hissgardin med knytband till fönstret i trappen. I vitt, grått eller beige. Nån som har nåt tips var jag kan hitta en sån???

Ps. Jag behöver väl inte nämna att jag vill ha en ny ytterdörr och att jag önskade att allt furu var vitt va´?! Det fattar ni nog ändå... *ler*

Kommentarer
Postat av: Pysselprinsessan

Jag hade ju tänkt spreja lampan ett tag, men jag tror det är roligare att ha den i den färgen... :)
Typiskt med skänken! Sån är ju så otroligt irriterande! Hoppas du hittar en annan!
Kram

2008-02-26 @ 19:18:40
URL: http://pysslamera.blogg.se
Postat av: Magdalena

Var tvungen att gå in och kika på Haléns, har du sett att de har hissgardiner där i vitt och beiget?
Men du, inte tycker jag att du behöver byta ut en massa möbler. Hade du tänkt ha möbeln vid fåtöljen? I min smak så känns det som att du inte behöver så stor möbel vid den. Kanske ett litet runt lågt bord eller liknande isåfall, eftersom att ni har en byrå.

Kram Magdalena

2008-02-26 @ 22:21:42
Postat av: Jenny

Magdalena: Fåtöljen "hör" egentligen till sovrummet. Då jag gjorde mig av med furu-skänken blev det så otroligt tomt så jag "lånade" ner fåtöljen i väntan på en ny möbel. Så den ska ersättas med nåt sideboard så jag får förvaring med. Var in och kollade på hissgardinerna och de hade typen jag var på jakt efter men inte i rätt färg, de där söta rutiga med knytband. Men jag kanske får tänka om i färg för de var så söta!

2008-02-26 @ 22:45:47
URL: http://jennyshem.blogg.se
Postat av: Anna

Er hall ser jättetrevlig ut! :-) Jag tror också att det skulle kunna vara praktiskt med klinkers i en bit av hallen. Det önskar jag mig i mitt framtida hus, gärna med golvvärme i hallen också. Det är bara att drömma vidare... Kram på dig!

2008-02-27 @ 22:36:58
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Jennie

Mysig hall ni har.
Klinkers är praktiskt och bra och torkar både blöta kläder och skor hur fort som helst.
Ha de gott!

2008-02-27 @ 23:53:47
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0