Tvättstugan

Eftersom min blogg är relativt nystartad så kan jag ju alltid fylla på med bilder från olika rum hemma hos oss. Efter att ha bott massa år i hyresrätt och offrat många söndagar i tvättstugan så är det en sann lyx att nu ha egen tvättstuga. Under vår sista tid i lägenheten hann vi faktiskt inhandla en egen tvättmaskin som sedan fick följa med oss till huset. Här fanns redan en fräsch tvättmaskin och vi funderade om vi skulle sälja vår maskin eller kanske lyxa oss och ha två. Det blev alt. nr 2 och nu har jag en härlig tvättstuga med två maskiner och en tumlare. Vilken kontrast mot innan. Nu är det faktiskt riktigt kul att tvätta!

image101


Tvättstugan ligger i vår groventré. Den ska renoveras så småningom med klinkergolv och golvvärme. Då ska vi även måla om väggarna och får jag som jag vill även byta färg på bröstpanelen. Men den duger absolut som den är idag, jag ska inte klaga! Vi kastade ut det gamla torkskåpet när vi flyttade in och bakom den fann vi en inte alltför snygg tapet (se "före-bild" nedan). Men med maskin och tumlare på plats så syns den inte längre (se "efter-bild nedan). Nu skulle jag vilja ha några snygga burkar att ha tvättmedel i. Tips? Och ska nog sy en liten kappa alt en liten hissgardin till det lilla fönstret. Små projekt i väntan på de stora finns det gott om!
image103

Kommentarer
Postat av: pia

Hej! Tack för titten hos mig:)ska snoka runt lite här hos dig, ska bli riktigt trevligt, ser ut att va en trevlig blogg...kram

2008-02-12 @ 09:02:42
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Anna

Vilken lyx att ha två tvättmaskiner i sin egna tvättstuga! För oss är det som ni hade det förr, många söndagar som får offras i tvättstugan... Jag tycker er tvättstuga verkar vara jättefin och jag kan förstå att det är en mycket större glädje att tvätta nu! KRAM

2008-02-12 @ 10:29:57
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: jenny

verkligen lyxigt att ha 2 tvättmaskiner *avis*
vi måste också ta och renovera vår tvättstuga,blir bara deprimerad av att gå ner där nu.
Tips på tvättmedelsburkar: såg att ikea hade fått in genomskinliga burkar i olika storlekar.såna kanske kan va nått & så kan du köpa färdiga klisterbokstäver och sätta på, typ vitt och kulör.
Kram/jenny

2008-02-12 @ 13:15:57
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Pysselprinsessan

Åh, vad lyxigt! Det är en av grejorna jag saknar här hemma: egen tvättstuga! (Det andra är öppen spis! :) Jaja, glädjande är att tvättstugan i vårt hyreshus oftast är ledig och bra städad iaf!! Men vi längat ju till en helt egen! :)

2008-02-12 @ 13:48:40
URL: http://pysslamera.blogg.se
Postat av: Jeanette

Vad frächt det ser ut! Tänk att bara en liten förändring kan göra så otroligt mycket!!! Ett inlägg som passade mig perfekt, har nämligen precis fått in tvättmaskin och torktumlare här hemma, i en av toaletterna i och för sig men jag håller med dig, det är verkligen guld värt att ja det hemma!!! Men känner inte att det är något foto jag kommer lägga ut i bloggen direkt:) Men förändring kommer! Så jag får väl köra ett före och efter inlägg sen:) Mer inspiration från tvättstugan ( om du har) är välkommet! Förresten tygpåsarna min dotter har på sitt rum är köpta färdigsydda på Lagerhaus. Vet inte om de finns kvar för jag köpte dem i somras men visst är de coola?
Ha det bäst så länge, på återseende:)

2008-02-12 @ 16:43:46
URL: http://www.jeanettestankar.blogspot.com
Postat av: Annelie

Åh så härligt med två maskiner. Det borde få vara standard i alla barnfamiljer åtminstone. Här kan det lätt gå 3-4 maskiner / dag, beroende på årstid och vilket humör barnen är på. Då både min älsta och yngsta gärna byter kläder 2-3 ggr per dag blir det endel onödig tvätt hemma, men ibland kan det vara enklare att slänga allt i maskinen iställetför att kolla vad som är rent och vad som är smutsigt...
Kram på dig

2008-02-13 @ 12:51:41
URL: http://www.anniebo.blogg.se
Postat av: Mamma

Jenny du har ju redan snygga burkar ....Inga fel på dem alls .

2008-02-13 @ 16:39:20
Postat av: Anna

Tack för din värmande kommentar på mitt senaste inlägg! :-) Visst är det i Uppsala ni bor? Vi var på väg att flytta dit för ett par år sedan, för jag var på intervju på Bergaskolan och blev erbjuden jobb, men då var min sambo fortfarande doktorand här i Umeå och jag fick ett jobb här så därför blev det ingen flytt. Den sommaren var vi i Uppsala en del på intervjuer och sedan dess är jag helt förälskad i den stan, så om vi skulle flytta söderut skulle vi helt klart kunna flytta dit.

Ha det bra! KRAM

2008-02-13 @ 17:18:52
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Magdalena

Lyxigt att ha två tvätt maskiner. Klarar ni av att köra bägge maskinerna och torktumlare samtdigit? Tänkte mest på säkringar?
Och som din mamma skrev, du har ju redan snygga burkar. Jag har bra tvättpaketet, har inte ens tänkt på att ha en burk för tvättmedel ;-)
En fråga bara, har du tvättmedel för både vittvätt och kulörtvätt? Eller använder du samma till all tävtt?
Tänkte bara, det gör jag, vet inte om det är rätt eller fel.

Ha det!!

Kram

2008-02-14 @ 08:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0