Vintern är här

För er som läser min andra blogg om barnen blir detta tjatigt, men måste ju visa upp även här att snön äntligen kommit till oss också!



Idag har jag tagit en sväng förbi den lokala färg- och present-affären. Måste ju ha något att göra då storasyster är på förskolan och lillasyster sover i vagnen...Vad passar då bättre än att i lugn och ro kolla tapeter och drömma.
Blev kvar där ett bra tag då affärsinnehavaren igår påbörjat en "styling-kurs" som behandlar bla flyttstyling osv. Då jag tyckte detta lät otroligt intressant så babblade vi på länge och väl. När jag tillslut gick därifrån hade jag i alla fall två tapetpärmar med mig. Kul!


Är fortfarande otroligt förtjust i Eco-bloom tapeten (bild nr 1) Har kollat mot våra ek-möbler i hallen och det skulle nog funka fint i harmoni. Nu ska jag bara bearbeta sambon om att vi bör göra detta! =)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Visst är det härlign när det ligger snö i träden?! Hoppas att din sambo inte är FÖR svår att övertala...
Lycka till

2008-01-24 @ 10:04:15
URL: http://www.anniebo.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Det är första gången jag kikar in här, men här var så mysigt att jag gärna kommer tillbaka ;-) Jag har också två tjejer och blev riktigt inspirerad av bilderna från dina barnrum. När jag såg bilden från din stora tjejs rum såg jag ju att det är ju precis ett sånt där skrivbord som min stortjej behöver. Jag hade bara inte tänkt på det innan... Vilken inspiration. Tack! Var har ni köpt det?

Kram Anna

2008-01-25 @ 19:20:15
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: jenny

Hittade hit & lämnar en liten hälsning.
tyckte det var lite roligt att vi nästan hade likadant namn på våra bloggar:-)
Trevlig helg/jenny

2008-01-25 @ 22:05:22
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Malin

Åhh tack för din kommentar! Det är första gången jag kikar in här:) Kul att hitta hit. Kommer garanterat hit fler gånger. Bloom tapeten e jättefin tycker jag. Jag gillar även den enfärgade cremevita med blankt blommönster som de har i samma kollektion. Den vill jag ha i min hall sen. Kram

2008-01-27 @ 00:12:34
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Anna

Hej igen!
Tack för de rara kommentarerna inne hos mig ;-)

Jag har surfat runt och försökt hitta en sekretär, men på webbutikerna finns inget liknande. Det blir till att ge sig ut på blocket, tradera, loppis och myrornas eller liknande. För ett par år sedan hade de en sekretär i jotexkatalogen och jag tyckte den var så fin. Tror du jag får ångra mig nu att jag inte köpte den?! Men man tänker ju inte riktigt på det medan de är riktigt små... Din sekretär är i alla fall så himla fin och vad kul att din dotter kan ha samma som du hade!

Jag kikar absolut in här snart igen också! Lägger till dig på min länklista, hoppas det är ok! ;-)
Kram Anna

2008-01-29 @ 09:11:45
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Jeanethe

Hej.

Tanken var också att den bruna skulle vara på alla väggarna utom en och den skulle varit blommig, men som du skrev det hade blivit för mörkt, så jag tror att det blir jätte fint endå, Mats ska börja med att tapetsera i dag då jag är och jobbar. Bilder kommer så klart sen.. Kramar till er.

2008-01-29 @ 09:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0