Ikeashopping i helgen

Har i helgen tagit en tur till Ikea för att köpa lite möblemang som stått på inköpslistan en längre tid. Bland annat blev det så äntligen ett nytt databord. En enkel vit skiva med vita ben. Har tänkt mig att rymma både dator och symaskin, sida vid sida.


Nya data-/gästrummet

Nu kommer vårt datarum/ gästrum att vara väldigt plutti-nuttit ett tag framöver. Detta är alltså lillasysters gamla rum som även hunnit vara storasysters ( och vi har inte ens bott i huset i 1½ år än). Det kommer att få nya tapeter så småningom, men så länge får det vara som det är. Kan tillägga att sambon suckade en dag och sa "Jenny, vet du om att vi har tre rum i rosa nu". Jo, jag vet... Kan förstå den stackars mannen som vill ordna ett coolt rum för sina gitarrer och förstärkare. Vad får han, jo, ett hörn i ett rosa rum med hjärtan... *ler*


Så här såg datarummet ut innan lillasyster tog över

Gamla datarummet har alltid varit "hatrummet" så där har all bråte, tvätt och "göra-när-jag-får-tid-saker" hamnat. Men nu ska gamla databordet väck och det ska bli ett snyggt och ordnat datarum/ gästrum en trappa upp. De första gästerna kommer till midsommar så på fredag ska det stå klart! Återkommer med mer bilder senare i veckan.


Kommentarer
Postat av: BlomsterDesign

Ledsen att jag varit otroligt seg på att svara, som du skrev, studenten har tagit mycket tid och kraft. har varit något "stort" minst en gång i veckan nu ett bra tag så allt hinns inte riktigt med.. men nu så ska jag äntligen svara :) va kul att han fick buketten! dem brukar få två stycken enkla små match buketter varje hemma martch mot att jag syns borta vid planen.. bra byte tycker jag :) då får vi hoppas han kommer in och köper en bukett bara till dig snart också då.

föresten har inte fått klart om dem små trollsländorna finns kvar eller inte än, men säger till i så fall så du har chans innan dem tar slut igen.

skulle gärna vilja ha lite inspirations hjälp om vad jag ska satsa på för märken eller varor till butiken.. har du några ideer? vad tror du österbyborna kan behöva eller vilja ha?

Kram elli

2008-06-17 @ 12:21:58
URL: http://www.metrobloggen.se/blomsterdesign
Postat av: Sandra

Vad härligt att ha ett stort databord med gott om utrymme. Kram Sandra

2008-06-17 @ 12:52:39
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Camilla

Det nya databordet/symaskinsbordet var jättefint, enkelt och snyggt. Kommer säkert bli jättebra tror jag. Kan tänka mig att Emil suckade åt 3 rosa rum, men vad ska man göra. ;) Hoppas allt annars är bra med er. Kram

2008-06-17 @ 14:06:00
URL: http://enkoppte.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Varsågod, det är bara roligt att kunna komma med något användbart tips. Hoppas du får tag i den, kram Sandra

2008-06-18 @ 20:12:07
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Jeanethe

Trevlig Midsommar. Kramar.

2008-06-20 @ 11:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0