Semester i norr

Fy så ineffektiv jag varit på bloggen. Men vi har hunnit med lite magsjuka och annat smått och gott den senaste veckan. Nu är vi däremot friska och kom idag upp till Skellefteå för en två veckors "semester" hos mormor och morfar. Åh så härligt med all snö! Jag och storasyster lekte ute i en av de stora snöhögarna idag. Jag undrar vem av oss som hade roligast egentligen?!


Annars har det väl inte hänt så mycket hos oss sedan sist. Jag har hunnit med en sväng till stan för att hämta ut lillasysters 1-års fotografier. Superfina såklart och värda varje krona. Men där försvann i princip mina sista "mammapengar" så resten av tiden på stan var ingen höjdare. Aldrig hittar man så mycket fint som när plånboken inte tillåter inköp. Jag hittade allt ifrån snygga gardiner, kuddar, ljus och plädar till snygga halsband och läckra toppar. Jag köpte en skarfs för 69 kr sedan åkte vi hem. Suck!

Tror att det hör årstiden till att man blir extra sugen på att fräscha upp hemma nu. In med lite ljusa pigga färger. Jag har hittat massor av snyggt som står på min inköpslista idag. Mitt problem är att jag inte kan begränsa mig och då blir det oftast ingenting i slutändan. Kan börja med att jag vill ha nya gardiner i vardagsrummet...och sen lite kuddar och några ljuslykter att matcha med. Men sen är ju den där tavlan i datarummet inget rolig, borde nog byta ut den. Och tapeterna i hallen, jo, det borde göras snarast och sen spegeln och just det, en ny matta i vardagsummet skulle ju göra hela skillnaden. Suck! Förstår ni mitt problem? Borde nog sätta mig ned med papper och penna, skriva upp vad jag vill förändra och göra upp en plan, tidsplan. Annars småfixar jag lite överallt och ingenting känns nånsin klart. Nån mer med samma problem?

gardin
Hittade dessa panellängder på Hemtex. Var på jakt efter några ljusa och fräscha paneler men så fastnar jag för dessa. Tycker själv att de känns lite väl vintriga men då jag har svarta paneler som hänger bakom skulle nog dessa bli riktigt fina. Får väl ta upp det röda i dem och matcha mot det. Får se...

Trevlig helg på er bloggvänner.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för din kommentar angående vår flytt! :-) Jo, det känns verkligen som ett jättestort steg men det är samtidigt skönt nu när beslutet är taget och jobb måste man ju ha... Mitt jobb ligger mittemellan Ö-vik och Umeå så jag kan fortsätta pendla dit om jag vill. Mathias ska också ansöka om flyttbidrag hos arbetsförmedlingen. Det vore guld att få hjälp med att finansiera och fixa själva flytten.

Vad härligt för er att ha varit på semester här uppe i norr! :-) Vad tycker dina småtjejer om all snö?

Jag håller med dig om att det är så typiskt det här med att man alltid hittar massor när man har som minst pengar. Som mammaledig väller ju inte pengarna in heller. Jag tycker att gardinerna du hittat var jättesnygga och håller med om att det skulle bli bra med dina svarta till. Ha en jättetrevlig helg! KRAM

2008-03-08 @ 09:43:49
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: annelie

Välkommen till Skellefteå, visst är det härligt med all snö, men jag hade gärna haft den i december istället för NU. Jag längtar efter våren!!!
Hoppas ni får härliga veckor här.
kram

2008-03-08 @ 12:20:28
URL: http://www.anniebo.blogg.se
Postat av: Jeanethe

Hej.

fin bild på snön, kolla in på Grys blogg så möts du av våren som är här nere i blekinge. Tänk att det är så olika från Norr till Söder. Kram.

2008-03-08 @ 16:45:29
Postat av: jenny

jaså, så ni är i norrland? Kul att få leka lite i snön för barnen:) Känner igen det där med att man alltid vill ha så mycket, listan tar aldrig slut. gardinerna du hittat var jättesnygga!! Kram/jenny

2008-03-09 @ 19:04:04
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: pia

Åh! Välkommen upp till staaan!!!:)
Plånkan är tom nästan jämt, kollade min garderob igår och insåg att jag inte köpt ett klädesplagg på ett halvår, alla mina jeans är snart trasiga och till frisören har jag inte heller vart på länge, men man kan ju inte ha råd m allt samtidigt, nu renoverar vi ju lite och det drar fort iväg, dyrt är det! Nä en vinst på lotto är välkommet!
Ha det bra i snön!
Kram

2008-03-09 @ 21:43:19
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Jeanette

Känner igen det där med begränsningen, finns inga spärrar i denna människa heller:)Men det är ju så kul! Man kan inte bromsa kreativa människor! Hoppas ni har det härligt där uppe i norr!
Kram kram

2008-03-10 @ 22:51:31
URL: http://www.jeanettestankar.blogspot.com
Postat av: Jennie

Så sant så sant...hittar alltid massor när konto inte tillåter några köp!
Snyggt tyg.
Ha de gott!

2008-03-12 @ 15:16:17
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0