Shopping till groventrén/ tvättstugan

I fredags hade jag äntligen min tidiga fredag OCH tillgång till bil. När jag hämtat tjejerna på förskolan åkte vi in till stan för lite shopping. Äntligen! Som jag längtat! Jobbar man heltid, bor några mil utanför stan och har två små barn att se efter så blir det inte så många tillfällen till stadsbesök och shopping. Men denna gången var tjejerna otroliga snälla med mamma och lät henne vandra mellan inredningsbutikerna utan så mycket som ett pip. ♥ Sambon som jobbat på annan ort under fredagen mötte upp på Ikea för en god fredagsmiddag i form av köttbullar. =)

Mest blev det shopping till groventrén men såklart så fanns inte allt jag hade på min lista hemma. Mattan från RUSTA  var slut och korgarna från IKEA likaså (se tidigare inlägg). Lite deppig kände jag mig då eftersom jag inte är in till stan så ofta men jag fick i alla fall tag på det mesta.


Två nya ljusstakar inhandlades. Jag har sedan förra året en vit BULL-ljusstake som jag älskar. I år hade jag tänkt mig en röd BULL (Åhléns) i köket och tjejerna ska få varsin vit i sina rum (båda har fönster som vätter ut mot gatan). Då jag kan tycka att BULL-ljusstakarna kostar en del så blev jag så glad då jag såg denna vita ROMA-stake på Clas Ohlson, nästan 200 kr billigare än BULL.!!! Så det är ett tips för er som gillar BULL men också tycker den är väl dyr, köp ROMA istället. På håll syns ingen skillnad!

Sen till tvättstugan då. En del förrändringar har skett under helgen. Bara små saker men som ändå gör mycket för helheten.




Nu har jag och sambon bestämt oss för att köpa ytterligare en uppsättning skoskåp, TRONES från Ikea (säljs i i 3-pack) Nu sitter endast två uppe men vi ska fylla på med två till under och använda resterande två i förrådet. Dessa skoskåp kan jag varm rekommendera!
Sen har jag liksom så många andra beställt tapetprov från måleributiken som fick bli till tavlor i ram RIBBA från Ikea. Känner mig jättenöjd med denna delen av groventrén/ tvättstugan.


En svart kudde och en svart handduk till skötbädden gjorde det hela mera enhetligt. En svart papperskorg får agera paraplyhållare.


Före & efter: Vi har haft två lampor från det ljuva 70-talet i taket. Usch! Nu har de ersatts av spotlights på vajer. Svårt att göra dem rättvisa på bild, men det blev helt klart bättre!


Före & efter: Ett gammalt och slitet element har ersatts med ett nytt!

Som sagt, vi har fortfarande den stora renoveringen kvar med byte av golv & ytterdörr osv. Men så länge så känns detta helt okej tack vare denna lilla makeover!

Ha en härlig vecka. Dags att sova och ladda batterierna för en ny vecka.

♥Kram Jenny♥


Kommentarer
Postat av: Iris

Vad fint det blev i entrén! Jag har själv både skoskåpen och tapetprovet som fortfarande är ihoprullat i väntan på att jag skulle komma på vad jag skulle göra.. men det där var ju en riktigt snygg idé :) Blev mycket inspirerad att fixa till hallen nu :)



ha det bra!

2008-11-16 @ 23:35:49
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: dahlarna

Vad FINT det blev i tvättstugan!! Jag köpte en liknande ljusstake du visar på översta bilden förra året på en lampaffär för dryga 300 kr. ÄLSKAR DEN! Vi har golvfönster i alla våra sovrum, så där passar dessa utmärkt. Synd att inte den billga varianten fanns förra året...



KRAMISAR!

2008-11-16 @ 23:45:57
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad jättefint du gjort i tvättstugan! Jag fick absolut en massa inspiration och blir sugen att fixa i min jag med...



Tack för tipset om Roma! Den måste jag kika på nästa gång jag ska på stan! Ha en bra måndag! Kram Anna

2008-11-17 @ 09:22:15
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: jenny

Ibland kan man verkligen fynda på classes, ser verkligen ingen skillnad på dom:-)



Vad snyggt du piffat i tvättstugan, mycket fint:-)

Kram/jenny

2008-11-17 @ 17:43:24
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Rose-Marie

Det blev supersnyggt i tvättstugan. Du är så duktig på att få till det med ganska enkla medel som inte gör hål i plånboken! Kram

2008-11-23 @ 18:44:57
Postat av: bitte







Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-25 @ 18:13:56
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Gammel Grannen

Halloj! Är allt bra med er? Jodå, jag trivs. Har inte kommit in riktigt i att de är jag som bor här bara. Känns som de är ens kompis lägenhet man har lånat ett tag eller nått.. Men annars så känns de bra. Saknar ju den gamla gatan bara :P Ja, de får ni ta och göra! De är bara att höra av er (= Hälsa familjen! Ha de så bra! Kramkram

2008-11-27 @ 22:15:13
URL: http://johannasvardag.blogg.se/
Postat av: Therese på Kotten

Annars funkar det bra att köpa dem på coop efter jul också om man har tur ;-) köpte min på halva priset förra året, fast då får man förståss stå ut med lite väntan innan man får använda dem....

2008-12-02 @ 15:05:45
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0