Hemmadag



Idag har vi haft en riktig hemmadag. Vi har ägnat så många helger nu åt att springa mellan affärer (alltid har det varit något som behövts allt från kläder till elektronik) så idag kändes det extra skönt att bara vara. Vi har fixat lite på tomten, krattat och som ni ser på bilden monterat vår nya brevlåda. Det är väl inget egentligen men det känns så skönt. Vår förra brevlåda har varit trasig en tid, locket är löst på ena sidan. Ibland då man hämtat in posten och det regnat så har posten varit genomsur ( då brevbäraren så klart inte gör sig besväret att lägga tillbaka locket efter att ha lagt i posten). Nu har vi en hel brevlåda och en större modell än den förra.


Sen har jag inte visat er (på denna bloggen) min gardinkappa som svärmor var så snäll och sydde för några helger sen. Hon har ju sedan tidigare sytt panelerna till det andra köksfönstret och nu blev det alltså en matchande kappa till fönstret vid diskbänken. Jättenöjd är jag med den också så klart. Men just nu ser jag bara hur mycket snyggare det skulle vara till de vita fönster jag drömmer om. Men jag orkar inte måla...

Trevlig vecka på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul med nytt och hemmapysslande kan man aldrig få för mycket av ;-) Ska snart sätta mig vid symaskinen för att sy en sorts julkappa till köksfönstren. Ska bara handla det tyg jag ska ha först och kan när det är klart ska jag visa det i bloggen :-) Ha en bra vecka! Kram Jenny

2008-10-27 @ 13:32:51
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej tjejen!

Skönt att slippa blöt post framöver! :-)



Kappan blev jättefin! Jag gillar tyget massor! Vilken snäll svärmor du har som syr och fixar.



Här är det höstlov i veckan, så storasyster har fått åka till farmor och farfar för att bli bortskämd ett par dagar. Hon ville inte att jag och lillasyster skulle stanna kvar länge i dag när vi skjutsat dit henne, så jag antar att hon längtar efter att få mysa med farmor och farfar i lugn och ro. Det är hon värd min duktiga stortjej!



Hoppas allt är bra med er och att ni också får en bra vecka! KRAM KRAM

2008-10-27 @ 16:09:10
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: BlomsterDesign

Snyggt med nya postlådan och gardinkappan!!!



Nästa vecka kommer Cult hem och klara och klas är beställda så dem ska vara inpackade i någon av dem många kartongerna. Säger till så fort jag sätt till dem =)

Har faktiskt plockat upp lite julsaker i butiken nu, det får bli lite eftersom det kommer in. Men om några veckor då är det garanterat jul här inne. Älskar också julen men genom att man jobbar så mycket då så känns det som den springer förbi så snabbt tyvärr.

Hoppas du får en härlig vecka!

Kram elli

2008-10-28 @ 16:31:25
URL: http://www.metrobloggen.se/blomsterdesign
Postat av: pia

fin postlåda och finfin kappa!!!







kramen!

2008-11-02 @ 10:57:23
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0