Gardiner, presenter & bröllop

Hela denna vecka har jag som sagt VAB:at med lillasyster. Under hennes sovstund på dagen har jag passat på att fixa sånt här hemma som jag haft liggandes i månader. T ex så har jag nu äntligen lagt upp gardinerna jag köpte hos Blomsterdesign i höstas. Det blev ljust och härligt i sovrummet. Precis som man vill ha det på våren!



Sambon har nu kommit hem från sin tjänsteresa (Helsingfors) och med sig hade han små presenter till oss. Det var absolut inget jag förväntat mig så det blev en glad överraskning. Tjejerna fick var sin ursöt Mumin-mugg och jag en ljuslykta från Iittala. Att han sen tänkt till att den skulle matcha färgen i köket fick mig att pussa honom en extra gång. Han kan minsann bara han vill! =)



Och sen måste jag ju bara, även om det inte har med inredning att göra, få berätta att min bästa vän ska gifta sig i sommar!!! Och min dotter har fått äran att vara brudtärna! Det ska bli så roligt, fantastiskt och härligt! Åh vad jag längtar!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul med nytt! Ser fint ut med gardinerna :-) Kul att få något man inte alls väntat på, uppskattas på ett helt annat sätt. Även vi har sjukstuga, ingen hit men förhoppningsvis är nu våren på väg å man slipper detta för ett tag... Ha en bra helg! Kram Jenny

2009-03-21 @ 08:16:20
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad fräscht det blev i sovrummet! Riktigt gulligt av din sambo att tänka på er när han var på resa. Så fina presenter!



Vad spännande med bröllop i sommar och så kul för din dotter att få vara brudtärna. Jag förstår att mamma kommer att vara väldigt stolt på den stora dagen.

Ha en riktigt skön helg! Kram Anna

2009-03-21 @ 09:31:58
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Therese & Elina

Halloj, visst är det underbart när pojkarna påminner en om varför det var man gillar dem så mycket ;-)

Tack för kommentaren på min blogg, jag dras dock mer och mer åt rosa men än så länge säger mannen stopp och blått är ju ganska harmoniskt och skönt, kan man ha massa rosa detaljer istället :-D Muminkopparna är ju underbara!

Hoppas ni får hålla er friska nu när våren verkar vara på gång, ha det så bra!

2009-03-21 @ 11:03:39
URL: http://sorkboet.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie

Den pojken har oanade talanger! Brås han på sin far tro ?!??? VA duktigt av dig att ta upp kampen med symaskinen, det är inte alltid man går segrande ur den kampen ! Kram

2009-03-23 @ 18:05:18
Postat av: Pysselprinsessan

Vad kul å gå på bröllop! Å va härligt! :) Fin Ittala-vas! Skulle gärna lägga vantarna på en sådan! :P Trevlig helg!

Kramar

2009-03-27 @ 19:52:30
URL: http://pysslamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0