Nytt & funktionellt


Storasyster har tidigare haft min gamla sekretär till skrivbord. Men då den blivit så nedtyngd att själva bordsskivan nu lutar alldeles kolosalt så ramlar ständigt papper, block och pennor ner på golvet. Hon har beklagat sig över det och vi har lovat henne ett nytt mera stabilt skrivbord vid tillfälle. I lördags var vi på IKEA och då hittade vi detta med tillhörande hylla som storasyster föll pladask för och mamma och pappas plånbok likaså. :)
Så nu sitter hon mer än gärna på sitt rum istället för i köket då hon målar och pysslar.

Hon har fått ärva pappas gamla anslagstavla som passar in perfekt ovanför skrivbordet (under hyllan) samt att jag köpt till en stång med tre "burkar" där hon förvarar pennor och saxar osv (på väggen till vänster).
Det känns som om vi fått till en hygglig "arbetshörna" till 6-åringen som dessutom inte kostade skjortan= gillas!


 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va roligt att förnya lite utan att det ska behöva vara dyrt. Blev jättefint!:-)

Tack SNÄLLA för din jätterara kommentar på min nya blogg, gjorde mig jätteglad! Kram Jenny

2010-05-03 @ 16:16:14
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Anna

Den gamla sekretären var jättefin, men det där blev också hur bra som helst. Er sexåring har så fint i sitt rum! Vad spännande att ni också ska renovera badrum framöver. Jag ska lägga ut bilder på vårt så fort magsjukan släppt greppet om vår familj... Fy, jag som trodde det var över för denna säsong. Sköt om dig! KRAM Anna

2010-05-03 @ 21:57:57
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Annelie

Det där blev ju perfekt...

jag förstår att hon gärna tillbringar tid i sitt rum och vid sitt nya skrivbord..

2010-05-04 @ 10:00:27
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det där blev ju kanonbra! Vi har också tänkt att Wilma ska få något liknande. Just nu sitter hon fortfarande vid det lilla bordet och då kommer ju förstås Vera och vill "hjälpa" till. Bordet är ju mer för lite mindre barn...

Tack för tipset.

Kram

2010-05-04 @ 11:12:13
Postat av: Monika

Så fint det blev med skrivbordet, ser på 2:a bilden en matta som jag gillar, var har du köpt den?

2010-05-06 @ 20:47:32
URL: http://monnell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0