Vad är väl en dag i solen...


Som rubriken lyder, vad är väl en dag i solen i utbyte mot att få jobba inne med att skala bort en gammal bård??  Jag vill inget hellre än att bara vara och lata mig dessa dagar men samtidigt så vill jag ju att det ska hända saker i hallen. Tack vere min kära make (som egentligen inte tycker att vi behöver fixa hallen) så är vi nu äntligen igång! Jag är extremt seg på att komma igång med sådana här projekt. Vill helst vara den som piffar och fixar det sista. Ni vet, den som placerar ut möblerna, blommorna och den som pekar var tavlorna ska sitta. Allt det där grovgörat överlåter jag mer än gärna till någon annan. :/





Nu har vi i alla fall äntligen fått bort den hemska bården. Vilket tog en halv dag men nu är den borta och alla lister är nere. Nu ska vi börja spackla, putsa och sen börja måla. Redan nu när alla lister är borta känns hallen mycket ljusare och jag tror att slutresultatet kommer att bli kanon!





Förebilder finns här

Nä nu ska jag njuta av hallonpanacottapaj och vin ute på altanen. :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad roligt att få fixa och fräscha upp. Det här ska verkligen bli kul att följa :-)

Hoppas pajen var lika god som den lät!

Kram Jenny

2011-07-10 @ 07:53:59
URL: http://www.fyraifamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0