Rörigt...

Storasyster har haft kompisar på besök i helgen. Det är jättekul på alla sätt men brukar resultera i att stackars mamma får en massa att städa då hon till slut inte längre står ut med oredan på dotterns rum...

image117
Dotterns rum som det allt som oftast ser ut...

image118
samma rum som det tyvärr sällan eller aldrig ser ut!

Men i skrivande stund är det faktiskt ordning och reda och mamma får lite ro i själen. *ler* Det är väldigt skönt att tjejerna har egna rum och där det kan få se ut. Jag kan stänga dörren och slippa se oredan. Men ibland måste man ju ta tag i även dessa rum. Och ja, jag brukar minsann involvera den 4-årige slarvmajan också i städningen!

Annars har vår helg varit väldigt lugn med bl a Melodifestival och gott att äta. Nu känner vi oss redo att ta tag i en ny vecka. Hoppas ni också gör det! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha, den övre bildens härliga (hmm...) känner jag mycket väl igen, för så ser det allt som oftast ut i min stora tjejs rum. Det man får glädja sig åt mitt i alla oredan är väl att de då har fantasi och leker, för det är ju stöket verkligen ett bevis på. Sen måste jag återigen säga att hon har så fint rum, både tapeterna och sekretären är ju drömmen att vår storasyster skulle få ha ;-) Än så länge bor vi bara i hyresrätt, men en vacker dag får vi förhoppningsvis också något alldeles eget. Hoppas ni får en bra början på er nya vecka! KRAM

2008-02-11 @ 11:21:19
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Jennie

De där känner jag så väl igen. Å de tar ju en herrans tid att städa upp allt små lego som har en förmåga att sprida sig med ljusets hastighet *känns så i allafall*.
Tapeten är sååå fin.
Ha de gott / Jennie

2008-02-11 @ 21:41:39
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com
Postat av: jenny

oj vilken skillnad, men samtidigt så ska det ju bli lite stökigt i ett barnrum, tycker det är ett bevis på att de trivs i sina rum:-) men förstår ändå att mamma vill städa ibland:-)
jättemysigt & fint rum hon hade.
Kram/jenny

2008-02-11 @ 21:54:52
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: annelie

Så skönt att se att det är fler barn som mer drar fram än leker i sitt rum. jag kan fullständigt gå i taket över Mellanbrors rum där lego, tågbanebitar och bilar, och pussel är utslängt på HELA golvet... Ibland orkar jag röja, ibland inte. Men när man väl gjort det ser man ju faktiskt att rummen inte är så tokiga trots allt.
Vilket jätte fint rum hon verkar ha.
Härlig säng
Kram

2008-02-12 @ 09:17:23
URL: http://www.anniebo.blogg.se
Postat av: Jeanethe

Hej.
härlig bild på tjejens rum, så ser min dotters rum också ut som oftast, sen är det så snyggt när man städat upp lite, man får helt enkelt ha det som det blir är barnen är små, men kan lova dig min tonårsdotters rum ser liknande ut fast då slängs kläder över hela rummet, då är sonen bra mycket ordentligare i alla fall i vår familj, ha det gott kramar.

2008-02-12 @ 10:25:50
Postat av: mormor

Nova det ser ut som om att du har haft roligt i ditt rum ,så ska det se ut , lek du bara . Städa kan man ju göra senare på dan , hjälpa mamma o pappa att städa
kan ju vara roligt också ,! Eller hur ? / Kram på er .

2008-02-13 @ 16:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0