Mera hall

Känner att jag vill blogga men vet inte riktigt vad jag ska blogga om idag. Jag fortsätter att planera för en förändring i hallen. Egentligen stod en förändring av datarummet/ gästrummet på tur. Men då vi kom fram till att det rummet troligen ska bli lillasysters rum om kanske 2 år så lades det på is. Därav fick det bli hallen som får utstå mina tankar och idéer till förändring.

Har bestämt oss för den Eco-bloom tapet jag visat tidigare, som fond, och de övriga väggarna får en ljus färg. Då möblemanget går i ek så fick jag idén idag att köpa 2 st ek-tavlor, typ Ikeas RIBBA och rama in en bit av bloom-tapeten. Dessa ska då få pryda den ena ljusa väggen och på så viss binda samman med fondväggen.

Ungefär så här kan tavlorna komma att se ut. Fast blommönstret kommer att vara större.

I helgen blev jag av med furumöbeln som gjort sitt i min hall. En kompis till mig förbarmade sig över den och nu är den så äntligen borta. Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska ha på den platsen. Har ju redan en byrå i hallen men funderar på någon typ av skänk i ek men samtidigt kanske det blir för mycket???

image97

Några tänkbara alternativ till platsen...


1. IKEA PS-skåp (IKEA)
2. BJURSTA sideboard (IKEA)
3. LIVA skänk (JYSK) (vi har den smala byrån i samma serie i hallen)
4. PROVENCE sittbänk (Svenska Hem) Lite för dyr bara, annars var det en favorit!


Fortsätt gärna lämna kommentarer. Ingen blir gladare än jag =)


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Men vad har så många emot furumöbler?
Kan inte förstå det? Kanske för att jag är en sådan som gillar furu, visst är ek fint det med, men nu har ju typ ALLA ek i sina hem.
Men björk är fint. Är det något jag önskar mig så är det ett nytt köksbord i björk...*drömmer*

Av dessa fyra bilder skulle jag välja 3:an, verkar bra med utrymme för saker och fin var den med.
Men inte plåtskåpet, känns lite medicinskåp eller vapenskåp över det hela, isåfall säger jag bara behåll furumöbeln din.
Nu behöver inte vi en sådan men annars hade jag köpt den av er.
Vi har ju den där gamla "spegelbyrån" vet inte om du kommer ihåg den? Står direkt när man kommer in i hallen.

Kram

2008-01-29 @ 23:36:45
URL: http://linnealiten.blogg.se
Postat av: Anna

Jag gillar Bjursta, men sittbänken vore också ett läckert alternativ. Kanske med några fina sittkuddar på också? Möbler från Jysk är jag lite rädd för sedan vi köpte en vit byrå till stora sessan där. Den var trasig på fyra ställen och så var den flammig i lacken. Så besvikna vi blev då.

Jag hoppas du lyckas välja nåt som fyller upp efter furumöbeln! :-)
Kram Anna

2008-01-30 @ 11:34:57
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: jenny

sittbänken var snygg.kanske kan göra en egen av typ fläktskåp från ikea? då får ni ju också lite förvaring.

2008-01-31 @ 11:29:54
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Sandra

Tja, jag föll för alternativ 2, den var stilren.

2008-01-31 @ 20:41:20
Postat av: Jeanette

Hej!
Jag har bjursta och den är kanon fin! Får plats med en hel del i den! Så vill du ha recensioner på den så får den 5 av 5 utav mig:) Lycka till med valet.

2008-02-06 @ 22:33:51
URL: http://www.jeanettestankar.blogspot.com
Postat av: Malin

Hejsan.



Jag såg att du valde att tapetsera med en tapet ur Eco Bloom kollektionen men turkosa blommor...



Det är inte så att du kanske har någon/några rullar över av den?



Svara gärna till min mail: [email protected]



Tacksam för svar!



MVH Malin

2011-02-22 @ 13:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0