Hall i mini- makeover

Vår hall är nu under en mindre förvandling. Endast lite nya möbler och ljuskällor ska till. Drömmer om nya tapeter också men det får bli en senare fråga. Då vi flyttat från lägenhet till hus och helt plötsligt fått både huvudentré och groventré så saknas det en del möbler (läs hatthylla, skohylla och förvaring av vantar mössor mm). Det möblemanget vi hade i lägenheten hamnade i groventrén och vår huvudentré (den entré som både vi och gästerna använder) har under en längre tid nu varit under all kritik (enligt mig). Men nu sker små förbättringar...

Vår hall som den sett ut i flera månader

Nu finns följande möbler hemma...


Bild © IKEA

1. Skohylla i ek
2. Klädhängare i ek (tänkt till barnens kläder och hängd på deras höjd)
Är samtidigt en typ av tavellist med plats för vykort eller foton, smart!
3. Hatthylla i ek
4. Snygga lådor att förvara vantar mm i på hatthyllan

Igår kunde jag (tack vare julen och snälla föräldrar) inhandla en byrå till hallen som vi verkligen behöver. Nu slipper telefonen stå på golvet och vantarna och mössorna behöver inte ligga spridda över hela hallen! Är inte särskilt förtjust i butiken som säljer denna byrå men gjorde nu ett undantag då jag inte hittat någon liknande byrå i samma typ och prisklass någon annanstans. Ska montera den i eftermiddag och ber till högre makter att allt som behövs finns med i kartongen. MIn erfarentet från den aktuella butiken är inte den bästa då det gäller detta...

392948-23
Bild © Jysk

Sen hade jag tydligen varit snäll i år också för tomten kom med precis en sådan ljusdekoration som jag önskat mig. Den ska få pryda sin plats på den nya byrån.



Nya lampor till taket ska också till men har inte bestämt mig för vad det blir ännu. Men något på vajer lutar det åt.


Bild © IKEA

Kanske blir det denna vajerbelysning?

Kommentarer
Postat av: Jeanethe

Ja du det kommer att bli en underbar hall, önskar dig lycka till med det. KRam.

2007-12-31 @ 10:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0