Antar min första utmaning

Jippi, jag har fått min första blogg-utmaning någonsin. Tack Anna! Det måste jag så klart hänga på. Det handlar om vad man gillar respektive inte gillar i sitt hem. Så klart så gillar jag vårt hus, men ack så mycket det finns på inte-gilla-listan i förhållande till gilla-listan. Här kommer i alla fall en sak jag gillar och inte gillar hemma hos oss!
392948-136


















Jag gillar vårt uterum skarpt. Att tomten sen gränsar till lekparken gör inte saken sämre. Vi har ett extra rum här på sommaren och eftersom det ligger i direkt anslutning till köket så äter vi nästan alltid där. Längtar tills vi kan börja nyttja det till fullo igen!
392948-137


















Gillar inte vårt kök!!! Huset är byggt -75 och köket är sen den tiden. Eventuellt har den förre ägaren bytt luckor men jag vet inte. De är iaf väldigt slitna och har har gräsliga handtag. Hade tänkt byta ut handtagen men märkte att måtten inte stämde med de handtag man kan köpa på t ex biltema el Ikea. Att det sen har överskåp (vitrinskåpen) som avdelar köket från matplatsen gillar jag inte heller. Blir ett väldigt springande runt när man ska duka osv. Nä, köket ska vi göra om så småningom men vi har enats om att det får se ut som det gör tills det är dags och då blir det en total make-over med nytt från grunden. Jag längtar!


Här kommer också som utlovat några bilder på mina senaste inköp. Håll till godo!


1. Vardagsrummet med nya gardiner, kuddar och ljuslyktor.
2. Ljuslyktorna och kuddarna
3. Har nu köpt min allra första cult-pryl. Känner mig mycket nöjd! =)



1. Allrummet har äntligen fått lite färg i form av grönt. Kudde, filt, tablett och ljuslyktor.
2. Ett tyg som ska bli sommargardiner till vardagsrummet samt matchande ljuslyktor
3. Fick present av mina söta kollegor då de avtackade mig på jobbet idag (ska börja nytt jobb efter mammaledigheten i augusti). En fin cult-kruka med blomma. De hade kollat in bloggen och trodde att detta skulle falla mig i smaken och det gjorde det minsann! Tack Cajsa & Helena mfl.!!! Tycker om er så mycket!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att du antog utmaningen! :-) Vilket härligt uterum ni verkar ha. Jag förstår att ni har många härliga stunder där på sommaren. Sen så är jag väldigt svag för gula hus med vita knutar också ;-)

Jag förstår att presenten från dina arbetskamrater blev uppskattad. Cult kan ju aldrig bli fel!

Nu har min sambo börjat pendla till Ö-vik så nu blir det långa dagar som jag är ensam med tjejerna. I dag kom det ut ett liknande hus som det vi förlorade budgivningen på. Tror du jag blev uppspelt eller?! Vi ska även kika på ett fint hus nära havet nästa vecka, så nu är det två potentiella drömhus på gång. Det gäller bara att inte fästa sig för mycket vid dem innan budgivningen är över.

Ha en bra torsdag! KRAM

2008-04-03 @ 12:29:54
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Cajsa

VArsågod Jenny! Det var så lite så..klart att vi ville tacka av dig på bästa sätt så det fick bli en "cult-grej".
Lycka till på nästa ställe! Hör av dig och berätta hur det går! Kramar Cajsa

2008-04-03 @ 17:22:38
Postat av: Malin

Fina saker! kram

2008-04-06 @ 22:34:19
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0