Working mum och allrumsplaner

Nu är jag igång på jobbet efter över 1½ år som föräldraledig. Har dessutom börjat ett nytt jobb på orten och slipper på så vis drygt 2½ timme (dörr till dörr) om dagen i pendlingstid. Känns bara positivt så här långt. Sambon är föräldraledig hela aug och ska ta hand om inskolning på förskolan osv. Så just nu kan jag helhjärtat gå in för jobbet. Kanske blir det lite glest mellan inläggen nu då jag inte kommer att ha lika mycket tid för bloggen som innan.

På inredningsfronten så händer det inte så mycket här hemma just nu. Däremot så har sambon börjat prata på att göra om i allrummet. Han gillar att spela tv-spel och har en del olika konsoller (inte så snyggt inredningsmässigt men de måste ju få finnas). Dessa har han i vardagsrummet men nu har han fått för sig att göra om allrummet till tv-spelsrum, typ. Nej, absolut inte var min första kommentar då jag hörde om planerna. Allrummet känns ganska harmoniskt idag och att börja ta upp en massa konsoller och flytta runt var jag inte alls så pigg på. Men ju mer vi pratade om det desto mer blev jag med på det. Jag skulle ju kunna få ett skitsnyggt allrum samtidigt som sambon skulle bli nöjd. Yes!

Allrummet som det ser ut idag:


Vi har en liten gammal tv på en liten enkel tv-bänk. Då vi mest tittar tv i vardagsrummet så har detta varit tillräckligt som extra-tv. Expedit-hyllan från Ikea rymmer en stereo och diverse tidningar och fotoalbum.


Soff-delen har jag visat vid något tidigare tillfälle, men här kommer den igen.

Nu har sambon planer på en platt-tv och behöver då en ny tv-bänk. Då rycker jag ut, så klart! =)
Tankarna går så här:


Denna bänk vore perfekt då den inte är så lång som många andra. Expedithyllan åker in i det nya datarummet (ståendes på högkant) och kan då fungera som förvaring för diverse huspärmar osv.
Men ni som har erfarenhet av denna möbel. Hur ser den ut bakom dörrarna eller är det lådor? Vi skulle nämligen behöva sex hyllor.


Har mina ljusblommor i vit vas sedan tidigare och de skulle ju göra sig som pricken över i på den nya tv-bänken. Och så får det bli en ny matta på golvet då den vita (som skymtar på den översta bilden) flyttat in i sovrummet. Har tankar på en grön ryamatta, en nätt rund modell. Tips?



Hittade den här bilden på nätet (kommer inte ihåg var dock) och gillar den jättemycket. Nån som vet var jag kan hitta en liknande?

Så, nu är jag redo att inreda ditt spel-rum älskling! =)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ang Soho. Det är inga hyllplan annat än de 2 du ser, men de två lådorna är djupa och stora...

2008-08-02 @ 19:07:31
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Iris

Den där mattan liknar en som finns på ellos. Den där tv bänken ser riktigt bra ut, hade själv kunnat tänka mig att ha den

2008-08-02 @ 19:12:39
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad kul att du är i gång på jobbet igen och att du slipper pendling! Jag har själv alltid pendlat och är så less på det... Nu ligger visserligen mitt nuvarande jobb mitt emellan Umeå och Ö-vik, men jag vill helst hitta nåt jobb här i stället.



Det låter spännande med allrumsplanerna :-) Vi har exakt den tv-bänken du visar och det är precis som Annelie skriver, två lådor du ser. Min sambo som också har en del konsoller gjorde så att han sågade upp ett litet hål för sladdarna i den ena lådans baksida och hips vips kunde vi gömma en där. Perfekt!



Jag måste återigen säga att ni har så fin soffdel i ert allrum med tavlan ovanför soffan.



Hi hi, jag ska fortsätta lägga ut bilder i den takt jag hinner. Oj vad det är fullt upp med två barn och renovering alltså! Vi har precis som ni ingen barnvakt just på orten och det saknar jag verkligen emellanåt. Tänk att få ägna sig åt piff i lugn och ro medan M tapetserar och har sig.



Jag förstår att du också har fullt upp nu när du börjat jobba, men jag hoppas ändå få se dig här på bloggen ofta! Ha det så bra! Kram Anna

2008-08-02 @ 22:09:22
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: jenny

vilket mysigt allrum ni har. visst är det kul då man kommer fram till en lösning och alla blir nöjda, inte det lättaste ibland. jag brukar ofta få göra som jag vill men en sak som det är tvärstopp på är att måla utemöblerna svart;)



vad skönt att slippa pendla till jobbet, har själv ca 30 min till jobbet och tycker det är nog:)



Kram/jenny

2008-08-03 @ 15:19:58
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller absolut med om att din och min familj är i väldigt lika faser i livet just nu. Sen så känner jag igen mycket av mig själv i just dig. Båda nya husägare, två små flickor, gillar inredning och tycker det är viktigt att få vara sin egen person även om vi är mammor. Därför tycker jag också att det är så kul att läsa om dig/er och att få titta in i ert fina fina hem.



STOR KRAM från Anna

2008-08-03 @ 22:25:19
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Hi hi, ja du ser, vi har mycket gemensamt! :-) Att jag kunde glömma kära Västerbotten då...

2008-08-03 @ 22:54:05
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Pysselprinsessan

Det låter som att det kan bli riktigt fint! Den är ju himla fin den TV-bänken! Mattan var oxå riktigt snygg, men jag känner inte igen den tyvärr.



Svar: Jo, jag har designat väggordet själv. Med de typsnitt jag brukar använda på bloggen faktiskt. :)



Kramar

2008-08-06 @ 16:25:15
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: jenny

köpte en matta på mio som ser likadan ut fast i annan färg, kolla hos mio!

2008-09-15 @ 12:40:46
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej! Fastnade på din blogg! Trevlig! :) Mattan du undrar över finns i liknande modell på ett Em nära dig. Eller egentligen finns det ungefär hur många olika sorter som helst beroende på vilken storlek du vill ha. Vill du ha 120 rund så heter mattan Ocean och finns i 6 olika färger. Går även att få i 160 rund, 140x200 & 160x230. Annars finns det liknande alternativ som bland annat heter Salt 6 peppar. Men sväng in på Em och be personalen om hjälp! Dom är duktiga :) Och föresten! Kolla in tävlingen vi har igång just nu!

Du kan vinna inrednings prylar från Cult Design till ett värde

av 400:- Grejerna väljer man själv och de kommer från EM i Piteå! Du hittar tävlingen på www.inredningipitea.blogg.se Lycka till!

2008-09-30 @ 23:35:20
URL: http://inredningipitea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0