Mera jul



Ja, nu är granen klädd hemma hos oss. Vi har plastgran och vi kommer att åka bort över jul och nyår så vi vill hinna njuta av den ett tag innan vi åker. Och det är ju så mysigt med gran! Här hemma går den i rött, rött och rött. Röda kulor i olika former, stjärnor, tappar samt pärlband. Dn är riktigt fin om jag får säga det själv. Däremot känner jag mig som en hemsk mamma då jag (bara för att få klä den som jag ville) passade på att göra detta då storasyster lekte hos kompis och lillasyster sov. Fy på mig!


Zinkhusen jag beställde har kommit och de levde upp till förväntningarna! Jättefina är de!


BIld1. Vi har nu äntligen hittat en tv-bänk som passar oss (storlek, pris, färg och utformning). Bänken kommer från Jysk och vi lyckades handla den på kampanj! Tack Sandra för tipset! Nu fattas bara tv:n...
Bild 2. Ytterligare två skoskåp har kommit upp på väggen i groventrén.
Bild 3. Denna söta tomtebebis fick jag i paket på julfesten med jobbet. Den passar in bland mina luvtomtar (köpta hos Elli förra året)

Nu ska jag förbereda inför morgondagens luciafirande. Ska se 25 st 5:åringar stämma upp i sång imorron. Ska bli mysigt.

♥Kram Jenny♥

Kommentarer
Postat av: Annelie

Härligt med rött i granen. De där zinkhusen är såå snygga. Köpte ett liknanade fast i svart i julklapp till svägerskan. Hoppas hon blir nöjd med det annars tar jag det själv.

Ang julgransklädning, jag har god lust att göra som du, passa på när barnen är borta, men jag tror jag släpper tanken på den perfekta granen i år...

Tårarna skulle trilla på minst 2 barn här hemma och det har jag inte hjärta till just nu.

Kram

2008-12-12 @ 06:06:19
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Jeanethe

Hej.

Men du va fina zinkhusen var, blir också sugen på att skicka efter. Härligt när man får in julgranen, och jag är lite som du, vill helst klä vår själv också men i år fick faktiskt Eric och Gry vara med, Sara har tappat intresset för det för länge sen:) är inte helt nöjd med vår gran, måste ha mera glitter och så är den lite sne, vi borde ha köpt en ny, men gubben tyckte att det får hänga med i år också, så då blev det så. Hoppas Lucia tåget var bra. Finns bilder på Grys lucia tåg på vår sida.

Kramar.

2008-12-12 @ 13:54:27
Postat av: Anna

Hejsan!

Zinkhusen är jättefina! Lyckliga du som har två nu ;-)

Er gran är också jättefin! Klart mamsen ska bestämma över den! Med tv-bänken blev det också jättebra!



Åker ni norröver i jul eller? Jag och tjejerna åker till Malå nästa lördag och M kommer dagen innan julafton. Det ska bli så skönt att få komma hem till mamma och uppåt landet!



Ha en bra helg! Kram Anna

2008-12-12 @ 21:56:48
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag har en sak till dig hos mig... :)

2008-12-13 @ 15:25:29
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie

Jättesnyggt,Jenny! Mysfaktorn är hög hos er! Kramar

2008-12-13 @ 18:26:48
Postat av: Monika

Det ser jättemysigt ut. Zinkhusen är verkligen jättefina. Skulle gärna ha såna här hemma oxå. Jag längtar riktigt till att klä granen men vi väntar nog till onsdag. Ha det gott!

2008-12-14 @ 14:52:30
URL: http://monnell.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilka mysiga bilder. Så fina zinkhus.

Ha de gott!

2008-12-16 @ 22:31:51
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0