Stan tur och retur

Idag har jag och lillasyster varit till fotografen och knäppt 1-årskort. Hon var kanonduktig och jag hoppas och tror att det blir fina bilder! På vägen hem stannade vi till vid en av mina absoluta favoritbutiker, Fullerö handel utanför Uppsala. En stor inredningsbutik som när man ser på den utifrån kan verka ganska rörig och ointressant men ack så mycket fint de har innanför väggarna. Massor av SIA, Cult, Serholt-produkter och mycket annat snyggt också. Jag nästan grät när jag gick därifrån utan en enda pryl. Jäkla plånbok som aldrig vill tillåta denna typen av inköp... Men jag fick ögonshoppa ordentligt!!!

Jag som har små barn och som älskar att pyssla och fixa i deras rum blev förtjust i flera av SIA´s nyheter i barnkollektionen. Söta underlägg, vimplar, kuddar mm. Några av nyheterna finns här.


image108
© Bilder lånade från Unnerstad gård

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, Sia Kids har så himla mycket fint! Det är typiskt att man inte kan köpa allt man vill ha, särskilt inte när man har föräldrapenning. Det är kul att gå och fota barnen hos en fotograf, för oftast blir ju bilderna superbra. Våra sessor ska fotas tillsammans för första gången på måndag. Öppna förskolan har bokat en fotograf, det blir spännande... Ha en bra dag! Kram

2008-02-28 @ 09:52:11
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Jeanethe

Ja du Jenny, visst finns det mycket snyggt för dom små, bara så trist att plånboken aldrig eller nästan aldrig tillåter en att köpa det man vill ha.. Hade jag en miljon kan jag lova jag skulle göra slut på pengarna fort.. ha ha.

Men tar man lite då och lite då så kommer man ändå dit man vill.

Kram Jeanethe.

2008-02-28 @ 11:56:50
Postat av: jenny

Den där affären lät ju som värsta paradiset:) Sia har riktigt fina barngrejer. Kram/jenny

2008-02-28 @ 15:40:59
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Jennie

Nattugglan är vaken och svarar på direkten *skrattar*.
Tack så mycket för dina vänliga ord.
Jag älskar köksön, underbart när man är fler i köket och när man bakar. Å så får man ju plats med allt man behöver och lite till i de stora lådorna.
Mellanmål äter barnen alltid vid köksön, perfekt då har man nära till hands när man serverar, och lätt att städa bort.

Har också sett på sia nya saker till barn och som vanligt finns det massor jag vill ha.
Ha de gott!

2008-02-28 @ 23:36:40
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag blir allt avis på er också som har härlig vår och att barnen redan kan plocka fram cyklarna. Det låter härligt! Ja, nog lär ni få se snö i Skellefteå om det nu inte händer nåt drastiskt med vädret... Jag är faktiskt född i Ske-å och uppvuxen i Malå 12 mil därifrån. Bara en liten parantes :-D Ha en jättebra fredag! Kram

2008-02-29 @ 09:54:07
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Pysselprinsessan

Svar: Jepp, det är den färgen. Å den är ju hur bra som helst! Även den halvblanka hobbylacken från Panduro har samma bra egenskaper.
Ha en bra helg! Kram

2008-02-29 @ 16:31:06
URL: http://pysslamera.blogg.se
Postat av: jenny

Hoppar in och önskar dig en trevlig helg!! Kram/jenny

2008-03-07 @ 11:46:37
URL: http://jennyshus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0