Allrum i behov av färg

När vi flyttade in i huset var allrummet inrett med en blå fondvägg och vita tapeter med blommor på. Då pratar vi inte storblommiga tuffa tapeter, utan små söta romantiska blommor. Söta i sig men inte på väggarna i mitt allrum! Vår, då 3-åriga dotter, tyckte att det var ledsamt då vi valde att tapetsera över dessa blommor men så fick det bli.

Vi valde en diskret tapet i varm beige ton och till detta valde vi ljusa möbler. Det är en bra grund men där har det liksom stannat. Jag sitter nu och funderar på vilken färg jag ska ta till för att få lite mer liv och en varmare känsla i rummet. Och jag tror att det lutar åt grönt i dagsläget...


Bild 1 © Ellos
Bild 2-4 © Jotex
In med lite gröna kuddar, en filt i matchande färg och lite grönt på bordet i form av ljus och kanske någon grön växt någonstans borde ju liva upp rummet lite, eller?!

392948-81
Allrummet idag, en okej bas att bygga vidare på men ack så färglöst i skrivande stund...
(Bilden blev väldigt mörk, tapen är ljusare än vad bilden visar)


Några detaljer i rummet

Vad tror ni? Är grönt en bra färg eller bör jag satsa på någon annan färg? Tips välkomnas! Och du, lämna gärna en kommentar om du tittar in. Jag får för mig att det inte är särskilt många som hittat hit...än.

*kram*

Kommentarer
Postat av: annelie

Jag troor att det kommer att bli jättefint med grönt. Grönt är en varm och mysig färg för mig och sen är det ju lätt att förändra om det inte känns rätt eller roligt om ett tag.

Kul att du fått tillbaka gnistan... Hejjar på dig
Kram

2008-01-22 @ 09:37:39
URL: http://www.anniebo.blogg.se
Postat av: Jeanethe

Hej.

Grönt är en fin färg tycker jag, vi har grönt i vårt kök, har igentligen aldrig gillat grönt, men tänkte att testa kan man och föll för färgen. köket känns varmare med denna färg. Ert allrum är som du skriver fint som det är, men lite färg piggar alltid upp.. kram.

2008-01-22 @ 10:32:54
Postat av: Cajsa

hej jenny! jag lovar att jag har hittat hit till den här bloggen också ska du veta..måste bara bekräfta att jag gillar den där Eco Bloom tapeten som du funderade på.. den är verkligen ursnygg och vacker :) Grönt i vardagsrummet tycker jag också låter som en god idé!
kram cajsa

2008-01-22 @ 17:22:37
Postat av: Magdalena

Grönt är fint, läste i en tidning att just grönt det är lugnande. C´s syster har hängt upp två som "paneltyg" i varsitt hörn av en vägg, med grönt i. Fiint istället för att tapetsera fondvägg.
Har själv funderat över att införskaffa några grönakriga gardiner till v-rummet. MEN här är problemet att jag blir så fruktasvärt snål och börjar tänka att det är onödigt, och det är onödigt...tyvärr!!!

2008-01-22 @ 20:09:05
Postat av: Jennie

Just nu surras det mkt om Rosa som accentfärg, men det är lite vågat, kanske inte Emil går med på de... :)

2008-01-22 @ 22:07:49
URL: http://lurpan.blogspot.com
Postat av: Rose-Marie

Grönt tycker jag skulle bli jättesnyggt i ert allrum. Lungt och skönt. Jennie känner nog sin bror ganska bra-rosa är nog inte hans favoritfärg.

2008-01-27 @ 14:50:54
Postat av: Pysselprinsessan

Kikar in... mysig blogg! Det var riktigt fint med stenar runt ljusstakarna. Tack för inspirationen!!

2008-01-30 @ 20:13:26
URL: http://pysslamera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0