Inte kul att blogga idag...

Just idag känner jag mig lite låg. Jag var så inspirerad och sugen då jag startade upp denna bloggen. Att äntligen få blogga om huset och inredning. Jag gillar nämligen detta starkt och ständigt och jämt finns tankarna på vad som skulle kunna ändras, vad som skulle passa här eller där, eller vad som skulle kunna bli nästa projekt. Men när jag så läser andras bloggar om hus och hem och ser hur snyggt och inspirerande de har det hemma vill jag bara lägga ner allt vad bloggande heter. Ingen skulle tro om de tittade in hos mig att jag är inredningsintresserad och har koll på vad jag sysslar med. Jag har inget vackert och inspirerande hem att visa upp. Bara ett otroligt alldagligt hem som knappast inspirerar någon. Jag försöker så gott jag kan efter plånboken och då går det tyvärr sakta, väldigt sakta. Sen kan man ju fråga sig varför jag bloggar om huset och hemmet då om jag nu känner så här. Svaret på det är nog att jag egentligen tycker att det är himla kul och att jag gillar att skapa med kameran också (även om jag inte tar några snygga bilder heller så jo, jag tycker verkligen att det är roligt). Jag fyller 30 i sommar och högst upp på önskelistan står en systemkamera!!! Sedan måste väl hon bakom kameran veta vad hon pysslar med också men det läser jag gärna in mig på.

Tjejernas rum har i alla fall sakta tagit form och egentligen är jag rätt nöjd med dem men kameran gör dem inte rättvisa. Med en bättre kamera och med programmet Photoshop kanske även jag skulle kunna få bilder på ett snyggt sätt. Jo, jag är rätt kräsen och självkritisk och är sällan nöjd med saker jag själv presterar...

Storasysters rum


Lillasysters rum


Som jag nämnde i ett inlägg tidigare så har ju nya möbler till hallen införskaffats. Det blev ett rejält lyft mot hur det såg ut innan men än är jag inte nöjd. Nya tapeter skulle behövas för att det ska kännas som min hall. Tapeter är ingen dyr investering i sig men är man mammaledig och vill spara dagar så är det inte bara att åka iväg imorron och köpa dessa tapeter. Det blir så småningom, det vet jag, men ibland är det bara så jobbigt att vänta!


De nya ek-möblerna i hallen (bortsett spegeln som troligen ska bytas ut)
Här kan ni också se tapeten som jag längtar bort från väggen. Den satt här då vi flyttade in och vi har haft andra rum som gått före då den i alla fall är ganska snäll i färg. Men nu har min längtan vuxit sig starkare och önskar nu nytt på väggarna. Jag är inne på en fondvägg på just den vägg där dessa möbler är placerade, direkt till höger då man kliver in i hallen. Kanske någon av följande...


Bild 1. Blommig tapet (finns också ljus) Linné Boråstapeter
Bild 2: Eco Bloom Ecotapeter. Denna tapet har blivit väldigt populär men är ju så snygg så det är inte konstigt!
Bild 3. Midbec Indulgence. Denna ursnygga tapet sprang jag på inne på en klädaffär i Uppsala. Blev förälskad och har inte kunnat släppa den sedan dess. Den finns också i ljust och den är jag sugen på till hallen.




Kommentarer
Postat av: Jeanethe

Hej.
Kan ju säga att jag som sett massor av bilder hur du har det hemma, tycker du har ett underbart hem. du är så duktig på att ha ordning och reda i ditt hem. Mitt hem är därimot helt vardagligt och jag älskar också hem inredning, men plånboken sätter oftast stopp.. kram

2008-01-14 @ 17:39:07
Postat av: Magdalena

Hej
Nu har ju inte jag sett ditt hem sk "live" men av bilderna att dömma så tycker jag att du/ni har det superfint. Och kan bara säga vilken ordning...har du två barn hemma? Hur hinner du med allt?
Jag har ett barn och känner att jag knappt hinner med att städa.
Och du vet juhur det ser ut hos oss, och vi har ju inget märkvärdigt hem. Jag däremot kan känna, att varför måste allt vara nytt, jag gillar blandningen av nytt och gammalt, allt behöver inte vara det senaste. För mig känns det då som att det är då det blir lite "sterilt" om man så säger.

Hmm hoppas att du förstår hur jag menar?

Kram

2008-01-14 @ 20:15:18
Postat av: Annelie

Men hej, får nästan en liten tår i ögat när jag läser vad du skriver...
Jag måste iallafall säga att det jag sett hittills gillar jag
och jag tycker INTE ATT DU SKA LÄGGA NER BLOGGANDET!!!
Grejen med att blogga om hem och inredning tycker inte jag ska vara att känna sig tvungen att visa upp ett hem med det senaste och modernaste utan att kunna visa upp gobitar som man själv gillar, vad det nu än må vara, det finns ju många saker i ett hem. Och för mig är det då så att , visst det är skoj om många har tittat in på MIN blogg, men det är även en stund att skriva av sig och bolla ideer till den som nu vill läsa.
Sen tycker jag att man kan få små ideer lite här och var och sen kanske göra sin egna grej av det hela. Och det behöver ju inte ALLTID var så dyrt, för ekonomin tryter nog inte bara i Jennys hem skulle jag tro... Jag vet då åtminstone ETT ställe till...
Egentligen är det lika roligt att Planera en förändring som att göra den, för när det väl är gjord vill man ju börja på nästa grej, eller hur.

Nä, fortsätt du med ditt bloggande. Det inspirerar iallafall mig.

Kram

2008-01-16 @ 16:02:39
URL: http://www.anniebo.blogg.se
Postat av: Josephine

Haha jag vet precis vad du menar... Man vill så mycket, men plånboken stoppar och sen vet man inte om man vågar och man känner sig fullkomligt LOST bland alla inredarproffs... Fortsätt med bloggandet, det är ju roligast att se personliga hem och hur folk löser sina små inredar-dilemman :) Hoppas du inte slutar, kram Josephine

2008-02-07 @ 09:32:10
URL: http://josephineandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0