Tankar kring vardagsrummet

Just nu är det vårt vardagsrum som är i mina tankar. Ni kanske kommer ihåg vårt vardagsrum? Annars, titta här (och skrolla ner). Att det känns färglöst och lite tråkigt samtidigt som mysfaktorn trots allt infinner sig, annars hade jag inte stått ut! Har länge tyckt att den svarta skinnsoffan känts så trist och hård men otroligt praktisk när man har småbarn! Har tänkt att inget går att göra för att förändra det så jag får stå ut med den tills det blir dags för ny soffa. Men så såg jag i en inredningsbutik, att de möblerat med svart skinnsoffa, grön ryamatta och ett modernt och snyggt soffbord (i detta fallet i vitt). Wow! Det var ju riktigt snyggt! Att jag inte tänkt på det? Så nu står en ny matta med på önskelistan. Fast då lär det inte bli fler sitta-i soffan-och-äta-frukost-till-barnprogram för mig och barnen. =)
Nu finns följande på önskelistan:


1. Ryamatta i grönt. ( Jörgens matthus)
2. Dessa snygga panellängder ( Mio )
3. Har äntligen hittat en tv-bänk som skulle passa oss perfekt. Pallino från ( EM )
4. Lite snygga kiwi-lyktor i olika gröna nyanser ( Miss home )

Och till det lite snygga kuddar och nån pläd som matchar. Nu är jag så sugen på att shoppa loss! Kan väl börja i mindre skala och sedan "fylla på" allt eftersom.

Är också sugen på ett nytt soffbord men kan inte riktigt bestämma mig för typ eller färg. Jag tror att vi ska satsa på björk, då våra övriga möbler går i just björk och svart. Ett svart bord skulle nog bli lite för mycket svart. Eller vad tror ni?


Bilder © EM, MIO och IKEA
Lite olika bord som jag gillar. Tänk er de två första borden i björk. Min favvo idag är nog bord nr 1.

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Monika

Tittar in i din trevliga blogg. Har också funderingar på färgändring i vardagsrummet. Har haft beige, brunt ett tag nu men vill ha lite mer färg. Vi får se vad det kan bli. Bord nr 1 är toppensnyggt!

2008-03-14 @ 19:18:03
URL: http://monnell.blogg.se
Postat av: Magdalena

Hallo där!!

Ny matta, har du om ni har Rusta eller är det hos jysk? hmm kommer inte ihåg, hos er, varit där och kollat på mattor?
Vi köpte våran rumsmatta därifrån, bra pris, snygga faktiskt måste jag säga, helt klart värda sitt pris, ta en sväng dit om ni har möjlighet.
Bara ett litet tips, och så plus i kanten för att det är billigt med ;-))

Kram

2008-03-14 @ 22:42:51
Postat av: Anna

Jag tycker dina vardagsrumstankar låter riktigt smarta. En grön ryamatta till er svarta soffa låter så snyggt! Panelgardinerna du visar var också riktigt riktigt snygga. Mitt favvobord är nog det andra, men första bordet är också fint.

Tack för att du håller tummarna när det är dags för vår budgivning! :-) Jag är så nervös, nästan i upplösningstillstånd. Vilket hus det än blir vi ska flytta till så har vi bestämt oss för att leva så snålt som möjligt innan det är dags att flytta in. Då kan vi shoppa loss till det nya boendet med gott samvete. Åh, jag vet inte hur jag ska stå ut med att vänta på budgivningen...

Hur länge blir ni kvar här uppe i norr? Ska ni fira påsken här? Vi åker till min familj Malå för att fira påsk och det ser stora sessan fram emot mycket.

Ha en bra helg! KRAM

2008-03-15 @ 08:29:45
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: jenny

Låter supersnyggt det du tänkt dig, grönt är så fint.
Är ni kvar här uppe i norr eller har ni kommit hem?

Kram/jenny

2008-03-15 @ 17:49:40
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Pysselprinsessan

Gardinerna från mio, och även de från hemtex, var ju riktigt fina! Planerna låter riktigt bra. Grön rya är ju läckert! Det skulle vara häftigt med ett svart bord till den, men det är ju å andra sidan inte kul om det känns för mörkt. Jaja, det ska bli spännade att följa planeringen.
Kram kram

2008-03-16 @ 22:30:56
URL: http://pysslamera.blogg.se
Postat av: Iris med kaoset

Hej! Jag håller med dig om det första bordet, tror det kan bli lite mörkt med ett svart bord. Det du har valt ut ser jättefint ut, kul med lite förändring :) Jag är också helt såld på grönt just nu, väntar mig en grön, rund ryamatta som jag beställt på ellos :) ha det bra!

2008-03-17 @ 18:23:59
URL: http://inredningskaos.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Kul med lite förändring i hemmet! Låter som du har koll på läget med;) Fast jag är en otålig själ och vill ha allt fixat på en gång så är ju faktiskt planeringen halva nöjet!!
Grön rya matta tror jag hade varit ursnyggt till soffan!
Trevlig påsk!
Kram kram

2008-03-17 @ 21:55:20
URL: http://www.jeanettestankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0