Eftermiddag på landet

Idag har jag och tjejerna hälsat på min kompis T, hennes man och deras två barn. De bor bara någon km från oss men ändå är det som att komma ut på landet. Där håller de på att renovera ett hus som tidigare varit gruvarbetarbostad (tre lägenheter). Det kommer att bli så fint när de är klara! Bjuder här på några bilder från deras hem.

Fasaden

Huset ligger längst ner på en liten gata. Tomten ligger enskilt med äppelträd, syrener och annan växtlighet. Jättemysigt!



De har ett helt fantastiskt badrum. Med stora fönster i två väderstreck och dörr ut till trädgården. Färgerna går i svart och vitt och badrummet är fyllt av gröna växter. Ljuvligt! Vill man krypa ner i badkaret och inte känna sig så exponerad så drar man bara för de vita draperiet (sitter ett vid varje fönster). Smart lösning. Då är badrummet fyllt av ljus i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket charmigt och fint hus! Kram Sandra

2008-06-01 @ 12:18:44
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Camilla

Oj vilket vackert hus, underbar fasad!:) Det badkaret hade jag inte nekat till att bara ligga o njuta i! Helt underbart. Tack för dina rara ord på min blogg, jag blev så glad! Ha det fint.

2008-06-02 @ 10:17:03
URL: http://www.rosahemmet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0