Lillasysters rum

image185
Igår (Valborg) trängdes vi på stan bland alla studenter och annat folk i Uppsala. Sambon var ledig och då passade vi på att "göra stan". Shoppade då bl a lite smågrejer till lillasyster. Hennes rum kommer att gå i rosa, vitt och grönt. Då jag redan har mycket i rosa och vitt så kunde jag inte låta bli dessa söta gröna detaljer från Åhléns. Det blev en väska, en hink och en låda.
Nu väntar bara en beställning på nätet och sedan är det mesta införskaffat till det nya rummet. Nu gäller det bara att dra igång hela processen... Jag är otroligt effektiv när det gäller att planera och shoppa detaljer, desto mindre effektiv på att starta upp projekt som involverar målning, tapetsering osv.


Bokstav till dörren från "My First Room" och en personlig tavla från "Isa"

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaaa!!! Vi mår så otroligt bra nu när vi får planera och drömma :-) Det är så kul! Jag håller med om att Sandberg har så många fina tapeter. Ett angenämnt problem att fundera över vilka vi ska välja... Du och jag verkar ha liknande smak, för alla grejer du har i dina flickors rum skulle jag lätt kunna välja till mina ;-) Det ska bli kul att få se hur din lilla tjejs rum blir sen! Ebba fick ju en tavla från Isa Design i doppresent och nu måste jag beställa en personlig tavla till Emmy också. Som tur är hittade vi ca 2000 kr som hon fått i julklapp och till födelsedagen, så det blir kul att shoppa loss sen.

Ha en trevlig helg! KRAM

2008-05-02 @ 11:45:35
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Iris

Vilka söta saker! Det var ju riktigt fyndigt med den personliga tavlan, ett bra presenttips till mig som har tre syskondöttrar, alla under ett år :)!

2008-05-02 @ 16:51:42
URL: http://inredningskaos.blogspot.com/
Postat av: Monika

Hej Jenny!!

Våra fönster är betsade eller laserade. På färgaffären sa man att man antingen kunde välja mellan att använda oljefärg eller vattenbaserad. Målar man med oljefärg så går det inte att bo hemma. Vi använder därför vattenbaserad.

För att grunda måste man ha häftgrund, så målan sitter. Sen har jag lagt på 2-3 lager med målarfärg. Oftast vet de på färgaffären vad som är bäst. Lycka till!!!

2008-05-03 @ 12:02:42
URL: http://monnell.blogg.se
Postat av: Sandra

Så mycket fint! Kram Sandra

2008-05-05 @ 23:42:12
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0