Tavla på plats & tvättstugepiff


Nu har lillasysters tavla fått en ram och kommit upp på väggen.

Jag måste alltid ha något projekt (stort eller litet) i tankarna. Vi har pratat om att tapetsera om datarummet som vårt nästa projekt. Men nu verkar det som om min "favvo" tapet inte längre finns. En tapet ur Eco Bloom- kollektionen. Kanske någon av er vet om den kollektionen gått ur tiden? Kan inte hitta den någonstans på nätet till min stora besvikelse... Så nu känner jag mig inte alls sugen på att fixa i datarummet (surar lite) så då gick tankarna till tvättstuga/ groventré istället.

Tvättstugan skulle behöva fräschas upp framöver med nytt golv, ny ytterdörr samt förrådsdörr. Men i väntan på det projektet som lätt kan dra iväg (kostnadsmässigt) då vi även skulle behöva byta ut varmvattenberedaren (alltid är det så mycket tråkiga saker som måste fixas också, varför är det så???) så har jag hittat saker som skulle piffa upp ordentligt.


Dessa tvättkorgar "ANTONIUS" samt tyget "PATRICIA" har jag hemma i dagsläget. Tyget ska bli till en gardinkappa i tvättstugans fönster. Nu är jag sugen på följande också:



Vi har ett fult brunt flingolv som skulle kunna döljas ordentligt med denna enkla 3 meter långa plastmatta (Rusta). Har hatt- och skohylla "LEKSVIK" (IKEA) och den skulle nog bli ännu snyggare med 4 st korgar ( IKEA) Funderar också på att måla hatt- och skohylla vit. Skulle garanterat bli ett lyft!
Sen har jag ju sett att många av er har "TRONES" skoskåp (IKEA), och jag tycker att de är så fina och för en rätt billig peng. Så kanske blir tvättstugan mitt närmaste projekt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh så superfint lilla Tilde har i sitt rum! Det blev jättebra med tavlan :-) Ja, du har hittat så många fina detaljer till båda flickornas rum.



Vad spännande det låter med tvättstugepiff! Jag tycker alla dina idéer låter bra, så det blir spännande att se vad du gör sen.



Typiskt att din favvotapet inte verkar finnas längre, men det kan vara värt att åka till en färgaffär ändå. De brukar ju ha gamla kollektioner på lager. Så var det när vi fyndade ecotapeterna till lilla hallen.



Tack för dina snälla ord om vårt vardagsrum!

Ha en bra vecka! Kram på dig ;-)

2008-10-20 @ 22:22:23
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: BlomsterDesign

Ja man råka ju fastna på bilden me, jag och kameror är inte annars så bra kompisar.. inte när jag står framför dem i alla fall =) men bra reklam för butiken så jag får väl så ut =)

Jo dem tog bort det i fredags, men mycket syns fortfarande. Fasaden har blivit dålig på framsidan och på långsidan syns det lite än. Men det är betydligt bättre än vad det var.

Va trevligt med ett besök från dig, det ser jag fram emot =) fick in Serholt idag, kuddfodral, krukor, vaser och lite annat smått och gott.. .

Kram elli

2008-10-21 @ 16:33:56
URL: http://www.metrobloggen.se/blomsterdesign
Postat av: Annelie

Jättefint rum hon har!

Visst är det trist när man väl bestämmt sig för en sak och sen går den inte att få tag på. Hoppas att du kan hitta tapeten iallafall, kanske nån annan vet hur!



Spännande att få se resultatet av tvättstugan så småningom. Med de där snygga sakerna kommer det garanterat att bli bra!

Kram på dig.

2008-10-22 @ 10:18:33
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Jeanethe

å va fint Tildes rum blev:)

Hoppas ni är friska nu alla.

Här är det bara fint.

Trevlig helg.

Kram.

2008-10-24 @ 11:12:42
Postat av: Monika

Barnrummet blev jättefint!Man är alltid sugen på att starta nästa projekt. För oss står mycket still för tillfället. Tyvärr! Skulle gärna sätta tänderna i något nytt men jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen. Det kommer såsmåningom. Såg att du var sugen på rustas matta, jag har en likadan i vår tvättstuga fast i beige och vit. Jag är jättenöjd med den. Lätt att dammsuga av och det fastnar inte så mycket på den (vi har hund så man har testat vad som fungerar och inte)Ha det bra!

2008-10-26 @ 08:03:30
URL: http://monnell.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Vad fint rum Tilde har. Hur går det att ha vita väggar? Inga krit streck på dem?

Vi har inte ens tänkt på Linneas lekrum än, vet inte vad jag vill ha för färg där inne. Och vad städat hon har det :-))

Är det alltid så städat? Eller blir det fotografistädat ;-)



Kram och ha det bäst!!

2008-10-28 @ 15:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0