Småpiffat

Ja, jag vet, kanske är jag den tristaste bloggaren i landet just nu. Men vad ska man göra då inte tiden och orken räcker till??? Jag saknar att blogga jättemycket. Jag saknar er bloggvänner, att läsa era bloggar och alla kommentarer... Men jag får ta det för vad det är. Det kommer ett och annat inlägg då jag får tid. Har ju en blogg till, för släkt och vänner, och just nu har den hamnat högre i prio så de får veta vad som händer i barnens liv osv. Men nog om detta. Här kommer nu ett inlägg.

Idag var jag till posten och hämtade ut mitt paket från Jotex. Så nu har jag piffat lite i allrummet. Har längtat efter att få fixa lite här hemma, utöver tvätt och dammsugning. Så det var riktigt skoj!



Annars har varken tavla eller namnsmycke inhandlats än (se förra inlägget). Jag kan helt enkelt inte bestämma mig...

Måste bara avsluta detta korta inlägg med att berätta att jag i lördags var ut på krogen för första gången på nästan 6 år. Jag har varit gravid (2 ggr) och vi har flyttat, långt ifrån släkt och vänner och ja, det har helt enkelt inte blivit av. Men så i lördags fick jag min 30-års present av mina vänner, en middag på restaurang. Vi satt i flera timmar och åt gott och drack vin och det hela slutade med att vi hamnade ute på krogen. Vi hade verkligen jättekul! Så himla länge sen jag dansade disco och så himla skoj att hoppas och sjunga med till gamla och nya schlagers! Vi hamnade för övrigt på nätets vimmelbilder från helgen och den får jag ju nästan bjuda er på.
(Om ni undrar varför jag ens berättar detta så är det bara för att jag kommer att leva på detta länge. Det var verkligen vad jag behövde i min annars rätt "trista" och trötta vardag just nu)

© Bild lånad från Uppsalavimmel.se

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen!

Vad jag har väntat på ett inlägg här på din blogg, så jag blev jätteglad när jag såg ditt inlägg längst upp på listan på bloggkoll :-) Jag förstår absolut att det kan vara svårt att få tiden att räcka till i ett hektiskt mammaliv, men det är bra att du bloggar när du får tid över och inte ser det som ett tvång.



Det blev superfint med filten på soffan och kudden är verkligen jättefin!



Vad roligt att du var ute på galej i lördags! Det behövs verkligen någon gång då och då. Vilka fina partypinglor på bilden! En riktig snygging till vänster ser jag ;-)



Sköt om dig och kom snart tillbaka! KRAMAR i massor från Anna

2008-09-09 @ 22:09:21
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Iris

Vilken fin filt och kudde! Vad roligt att höra från dig igen! :)

2008-09-09 @ 22:38:56
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej tjejen!

Tack för dina omtankar angående min farmors död. Egentligen var hon min plastfarmor, alltså min låtsaspappas mamma men hon har alltid känts som mer farmor än den riktiga som jag ännu har kvar. Begravningen är nästa fredag och även om det är i ett tråkigt ärende ska det bli skönt att komma hem till mamma.



Jag förstår att det är skönt att vara i gång på jobbet igen, men samtidigt är det ju rätt skönt att vara mammaledig också. För mig är det så just nu att jag längtar efter att jobba, men jag försöker ändå att njuta för den här tiden är ju så kort. Om tre veckor fyller lillsessan ett år. Helt otroligt! Hon håller på att gåträna för fullt och har i dag tagit hela 18 steg utan att stanna :-)



Hur är det med dina flickor? Har det gått bra med inskolningen för den lilla? För visst gick storasyster på dagis innan?



Ha en riktigt mysig helg! KRAM KRAM

2008-09-12 @ 18:05:21
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Jenny, du har fått en nominering i min blogg, välkommen!

2008-09-14 @ 21:51:56
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Annelie

Kul att du hade skoj. Lite party med vänner är aldrig fel...

Ursnygg filt du köpt, vill oxå ha den

kraam

2008-09-18 @ 15:39:42
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0