Gott nytt 2009 på er!

Nu är vi tillbaka i vardagen igen efter en lång julledighet som vi spenderat i norra sverige med släkt och vänner. Vi har haft det jättebra och fick fira julafton med minusgrader och en hel del snö (precis som när man själv var liten). Mysigt! Väl hemma igen har vi väl mest pysslat med det vardagliga samt att packa upp resväskor och julklappar och komma i ordning. Men sambon har hållit på att fixa i allrummet där hans efterlängtade "spelrum"  nu håller på att växa fram. Men han får inte helt fria händer, jag kan så klart inte låta bli att tycka till om inredningen. Han kan få fixa med de tekniska prylarna så tar jag hand om resten! Jag menar, man får ju hålla sig till det man vet nåt om, eller hur?! =)



Så till något helt annat. Nu ska ju julen snart "kastas" ut (vet att många av er redan gjort detta och jag ska ta tag i det till helgen tänkte jag) och jag satt ikväll och spanade runt på allt som ska plockas ner och undan. Fastnade då med blicken på alla söta julkort som pryder väggen i vårt kök. Köpte förra året ett rött band med tillhörand klämmor där jag sätter upp julkorten. Kul att på så vis kunna se dem dagligen. Annars är det så lätt att de bara blir liggande i en hög nånstans. Har ni haft någon liknande "lösning" då det gäller  julkorten eller något helt annat?


Kommentarer
Postat av: kusinen i norr

Va' kul me spelrum! =)Ser fram emot att se hur det kommer att se ut (för det får man väl?)Hemma växer (eller snarare) kryper utvecklingen sakta framåt..

Spelrum - alla vuxnabarns skyldighet! =)

"Tv hörnan" blev iaf väldigt snygg! Det råkar inte vara möbeln "Seattle" som tv står på!? För i sånna fall titta jag på den senaste igår! hehe..

Ha det bra!

/daniel me fam.

2009-01-09 @ 21:56:13
URL: http://lillajulias.blogg.se/
Postat av: BlomsterDesign

Hej Jenny!

Hoppas allt är bra! och god fortsättning på nya året...

Tänkte bara säga att jag/vi ska till formex nästa söndag den 18:de. Hade tänkt åka två dagar men knut kom lite i vägen upptäckte vi =) Ja sa ju till dig att du kunde få entre kort om du ville ta me dig någon och åka. Hör av dig så fort som möjligt i så fall så jag kan fixa... ..

Hoppas vi ses i butiken något snart annars..

Kram elli

2009-01-10 @ 17:56:50
URL: http://www.metrobloggen.se/blomsterdesign
Postat av: Anna

Men hej tjejen!

Vad kul att du är tillbaka :-) Det låter som om ni haft en riktigt härlig jul ni också och jag antar att ni firade den ungefär 12 mil från där vi var?!



Spännande att det går framåt med din sambos lekhörna... Du visar väl bilder när ni är klara?



Jag tycker idén med julkort på band är jättefin! Kompisar till oss hade så i år och det blev jag verkligen sugen på att ha nästa jul.



Hoppas ni har en bra helg! Kram Anna

2009-01-10 @ 20:09:12
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Monika

Spelhörnan ser bra ut. Det är samma här hemma hos oss att man vill gärna lägga sig i då det gäller designen. Man har ju liksom olika intressen :)Julkorten på snöret var ju en smart idé, ska tänka på det till nästa jul. Ha en god fortsättning nu!

2009-01-11 @ 10:00:42
URL: http://monnell.blogg.se/
Postat av: BlomsterDesign

Tack!! Jaså har du också varit sjuk, skönt att du är bättre.. Det verkar inte alls vilja släppa här, är tredje veckan jag är dålig nu, fick allt om igen fast gånger tre den här gången.



Jaha okej, ja men de förstår jag. Du har ju julens formex sen också :) jag ville bara fråga igen genom att jag prata me dig om det förr.

Nej kostar inget att ta ut men de är lite pyssel med att beställa flera och kan ta ett tag innan man får dem ibland, får olika många från gång till gång, man behöver heller inte använda alla man får hem. Man betalar i entren, har man inget kort kommer man inte in. Sen måste man registrera sig där inne på företaget så man får ett passerkort.



Men som sagt, du får gärna hänga på dit i september i stället.

Hoppas du haft en trevlig helg!

Kram elli

2009-01-11 @ 14:06:39
URL: http://www.metrobloggen.se/blomsterdesign
Postat av: Rebecka

Roger säger:

- JAG VILL OXÅ HA EN SPELHÖRNA... =)



Rebecka säger:

- Problemet är att vi har ju både platt-tv:n, PS3 + en massa andra saker (vi har ju faktiskt 6 olika fjärrkontroller) - men vi har inga fler rum. Så, tyvärr blir det ingen spelhörna hos oss nu...



Helkul idé med att sätta julkorten som du gjort!

Jag har satt in alla egengjorda julkort, dvs kort med hela familjer, barn, djur mm, i ett album.

I samma album sätter jag in bröllopskort, dopkort, tackkort, så det blir ju årsvis.

Hade ju tänkt visa dig det i julas, men det blev ju inte pga att vi var sjuka.

Lite svårt att förklara, men du kanske förstår.

Får väl visa dig det i februari annars.

Finns kanske ngn bättre lösning, men detta funkar för mig. Jag vill iaf inte ha korten liggandes i en låda, utan då är det enklare att ta fram ett album + att korten håller sig längre.



Svammlar jag?

Mga kramar från oss

2009-01-11 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0