Bord och lite mera bord

Ja, inte duggar inläggen tätt här. Tack snälla ni som fortfarande tittar in och tack Jenny för efterlysingen. ♥
Det händer inte så mycket på inredningsfronten här hemma just nu. Vardagen med jobb och skola/ förskola och höstens mörker på det tar ut sin rätt.

Men jag har faktiskt påbörjat ett projekt "inreda en mini-walk-in-closet". Men jag har inte kommit längre än att tömma den tidigare klädkammaren. Väggarna är snorgröna (70-tal) och på golvet ligger en korkmatta från tidigt 80-tal. Här ska jag måla, sätta upp en liten fondvägg av tapet, samt lägga in en ryamatta som täcker hela golvet. Men efter att jag röjt undan så kom lusten av sig och klädkammaren gapar tom. Får se när jag orkar dra igång igen.

Har för en tid sedan fått ärva ett rumsbord av en kollega. Ett bord i samma träslag som vi hade innan men i betydligt nättare modell. Så det tog jag emot med glädje! Så i brist på andra bilder så får ni nu titta på "nya" och gamla bordet. :)




I jul kommer mina föräldrar hit, min syster med fam och senare också svärföräldrarna för att fira nyår. Jag skulle så innerligt vilja införskaffa ett nytt köksbord (modell större och modernare) tills dess. Men som vanligt så får man kolla till finanserna och göra prioriteringar. Jag och sambon är inte riktigt överens...än.


Nu ska jag fortsätta drömma i sängen. Natti natti & fortsatt trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gulligaste Jenny, klart du är saknad :-) Spännande med ditt nya pysselprojekt, ser fram emot att få följa det! Kram Jenny

2009-11-08 @ 11:05:09
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: jennie

Jag vill oxå ha nya köksmöbler, men bara o inse att det är lika bra o vänta tills tjejerna blir större. Tråkigt men sant.

Fina möbler du valt ut...

Här är jag mest i behov av ny tv-möbel och hallinredning.

2009-11-08 @ 12:15:27
URL: http://albinomalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0