Morsdag & hallfunderingar



Idag har jag blivit firad på mors dag med frukost på sängen, fina kort från barnen och ett presentkort från make up store! Blev så överraskad! ♥

I helgen har vi varit på storasysters vårföreställning (dans) på Uppsala stadsteater. En fantastisk upplevelse. Jag fick blinka bort en och annan tår. De är ju så söta och så himla duktiga!



Det blev också en del shopping. Vi har äntligen handlat hem färg, VIT färg, för att kunna påbörja vår hall- renovering. Nu ska vi jaga bort en hel del furu. Vi tänker viga en del av semetsern till att jobba med hallen. Det är så svårt att få tiden att räcka till då man jobbar... men detta är något jag verkligen ser fram emot!

Men nu håller jag på att grubbla ihjäl mig på vad jag ska ha för tapet som fond. Tror också att möblerna får vara kvar men att de också får smaka på den underbara vita färgen!


Som ni ser så är hallen idag ganska mörk med många inslag av furu och ek. Ingen vidare kombination. Men det ska det förhoppningsvis snart bli ändring på. Det är väggen här (där vi hänger våra kläder) som vi planerar för en fondvägg.


Planen är att även måla ytterdörr, fönsterkarm och trappa(!). Vi får väl se hur långt vi orkar. Men när man börjar se skillnaden så tror jag nog att man får energi att fortsätta.


© Bild lånad från styleroom
Denna har jag som inspiritation och ser hur ljus hellen verkligen kan bli.

Det blev också lite shopping till mig själv i helgen. Äntligen har jag en svart skinnjacka i min ägo! Och två söta rosa toppar och ett halsband följde också med hem. Det är kul att handla när lönen precis trillat in. :)

     


Kommentarer
Postat av: Jennie

Att måla en trapp är ett helvete! Men det är SÅÅÅÅ värt det, ni kommer aldrig att ångra er (trots att ni kommer att svära och pusta medan ni målar).

Jag säger låt allt smaka på den vita färgen, det kommer bli sååå fint.

2011-05-29 @ 22:35:23
URL: http://blurpan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad roligt med hallrenovering! Har du kikat in hos Tomteboanna hur de målade om sin hall och trappa? Där kan du annars få mer inspiration :-)

Snygga saker har du köpt till dig själv med - visst är det skönt med en svart skinnjacka, det handlade även jag tidigare i våras.

Ha en bra vecka! Kram Jenny

2011-05-30 @ 11:38:31
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Linda

Hej!! Va fin du var i halsbandet och toppen! Får man fråga vart du köpt den? :) Kram!

2011-05-30 @ 20:57:51
Postat av: Therese & fröna

jag har bara kommit så långt att vi äntligen tog oss i kragen och målade en garderobsdörr i hallen i vitt och så bra det blev! Nu försöker vi hitta tid att måla en låda/sittbänk som just nu är i spånskiva, jag vill ha den vit trots att det säkert är väldigt opraktiskt med tanke på att jag knuffar vagnen på den hela tiden... men vad fasiken... det är härligt med vitt!



Kläderna är superfina, speciellt kombon!

2011-05-30 @ 22:42:50
URL: http://sorkboet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Linda- både toppen och halsbandet är köpt på sisters. Och jag gillar det jättemycket. Kändes vårfräscht!

2011-05-30 @ 22:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0