Att möblera om...


I söndags sa min 6-åriga dotter att hon ville flytta sängen till den plats där skrivbordet stod och skrivbordet dit sängen stod. "Fast jag vet att du kommer att säga nej men jag vill det" var något hon lade till i nästan samma mening.  Min första tanke var just nej men innan jag sa något så gick jag tillbaka i minnet till när jag var liten. Vet inte hur många gånger jag möblerade om mitt rum. Hur många gånger jag hörde pappa sucka så smått då han fick lov att skruva upp sänglampan på nytt ställe för 125 gången. Men han gjorde det alltid och jag fick hålla på. Då hade jag inte hjärta att neka min dotter att göra detsamma. Det är ju trots allt hennes rum även om jag haft en tanke då jag från början inrett det åt henne.
Nu har sängen och skrivbordet bytt plats och det blev faktiskt helt okej! Nu ska snart pappan få montera sänglampan på sitt nya ställe. :)



Så här såg hennes rum ut innan

Kommentarer
Postat av: Linruz

Fniss känner igen det där.

Flyttade runt möblerna titt som tätt när jag var liten.

Kram Lina

2010-02-11 @ 08:53:46
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Mormor o Morfar

Bra gjort tjejen , du är mamma upp i dagen.Pappa har väl en skruvdragare ,för det är väl knappast sista gången sänglampan ska flyttas...

2010-02-11 @ 18:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0